اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم خبر داد

دریاچه حوض سلطان قم میزبان گردشگران می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از ایجاد سایت چند منظوره گردشگری در منطقه نمونه «حوض سلطان» قم خبر داد.

دریاچه حوض سلطان قم میزبان گردشگران می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، علیرضا ارجمندی با اعلام این خبر اظهار داشت: در این خصوص یک شرکت از بین پنج سرمایه‏گذار متقاضی حضور در منطقه نمونه گردشگری «حوض سلطان» با بیشترین امتیاز انتخاب شد و به زودی طرح تفضیلی خود را برای تصویب در کمیته تخصصی ارائه می‏دهد.
وی حفظ محیط زیست و بر هم نخوردن اکوسیستم دریاچه را از مهم‏ترین دغدغه‏های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در ایجاد این سایت گردشگری خواند و افزود: یقین داریم با تاکیدی که به سرمایه‏گذار درباره محیط زیست شده، خللی در محیط زیست حوض سلطان ایجاد نخواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم همچنین از ایجاد قسمت‏های مختلف در این مجموعه گردشگری خبر داد و گفت: خدمات پزشکی، تفریحی، سیاحتی، اقامتی، پذیرایی و ... از جمله اقدامات سرمایه‏گذار در سایت گردشگری حوض سلطان است و در کنار آن جاذبه‏های بدیع، متنوع و زیبای این دریاچه در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
وی همچنین درباره موقعیت جغرافیایی دریاچه حوض سلطان افزود: دریاچه حوض سلطان در 40 کیلومتری شمال شهرستان قم و 85 کیلومتری جنوب تهران واقع است که از نظر اکولوژی جاذبه بالایی دارد و اغلب مسافران تهران ـ قم علاقه‌مند به دیدن آن هستند.
ارجمندی با اظهار امیدواری درباره اجرای سریع این طرح گفت: امیدواریم به زودی شاهد باز شدن راه بازدید گردشگران از این دریاچه باشیم.
وی استان قم را دارای 12 منطقه نمونه گردشگری دانست و افزود: با پیگیری مستمر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، تاکنون سرمایه‏گذاران شش منطقه نمونه گردشگری انتخاب شده‌اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم تصریح کرد: دو منطقه نمونه گردشگری از جمله فاز اول منطقه نمونه گردشگری خلجستان (دهکده صبا) در نوروز سال 91 به بهره‏برداری می‌‏رسد و به زودی سرمایه‏گذاران سایر مناطق گردشگری نیز انتخاب و معرفی خواهند شد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول