اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری:

سهم 40درصدی عابران و موتورسواران در حوادث جاده‌ای

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: 40 درصد آمار تصادفات منجر به فوت در این استان مربوط به عابران پیاده و موتورسوران است.

سهم 40درصدی عابران و موتورسواران در حوادث جاده‌ای
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمود عیدی بعدازظهر امروز در جلسه شورای حمل و نقل و ترافیک این استان اظهار داشت: ترویج فرهنگ ترافیک و افزایش ایمنی محیط، کاهش تصادفات جاده‎ای را به همراه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: 40 درصد آمار تصادفات منجر به فوت در این استان مربوط به عابران پیاده و موتورسواران است و فرهنگ‎سازی بیشتر مسئولان و دست‏اندرکاران لازمه کاهش این آمار و رساندن آن به حداقل ممکن است.
عیدی، نقش فرهنگ و رفتار ترافیکی را در بهبود ایمنی و روانسازی حمل و نقل ضروری بیان و تأکید کرد: عوامل انسانی مانند میزان آشنایی رانندگان با علائم راهنمایی و رانندگی، تأثیر بی‎خوابی و اثر مواد مخدر، محرک‎های اجتماعی و روانی، کیفیت آموزش‎های رسانه‎ای و تأثیر عوامل ایمنی جاده‎ای و امدادرسانی در سوانح از مهم‎ترین موارد تأثیرگذار در فرهنگ و رفتار ترافیکی محسوب می‎شود.
به گفته معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، فرهنگ‎سازی ایمنی ترافیک با هدف کاهش خسارات انسانی از حوادث و تصادفات امری ضروری و غیر قابل انکار به شمار می‎رود.
عیدی ادامه داد: افزایش کنترل ایمنی خودروها، ایمن‏سازی و روشنایی جاده‎ها، مشخص شدن مسیر عبور عابر پیاده و نصب علائم راهنمایی و رانندگی از مهم‏ترین راهکارهای کاهش تصادفات جاده‏ای است.
معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بر اساس آمار پزشکی قانونی در سال‎های 85 تا 89 حدود 39 درصد افراد پس از وقوع حادثه رانندگی در بیمارستان و 9 درصد حین انتقال به بیمارستان فوت کرده‎اند.
وی خاطرنشان کرد: تجهیز آمبولانس‎های بین شهری برای انتقال مصدوم، از دیگر عواملی است که منجر به کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات می‎شود.
وی همچنین با بیان اینکه بیشتر حوادث جاده‌ای در ورودی شهرها اتفاق می‌‎افتد، خاطرنشان کرد: باید الزامات لازم در این زمینه به‌منظور اصلاح تقاطع‌ها و اصلاح نقاط حادثه‌خیز مورد استفاده قرار بگیرد.
عیدی در ادامه بر ضرورت ایمن‎سازی مدارس در حاشیه محورهای روستایی این استان تأکید کرد و گفت: با رفع این مشکل کاهش تصادفات را شاهد خواهیم بود.
وی اصلاح نقاط پرخطر در محورهای مواصلاتی این استان را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: نقاط ریزشی خطرناک بسیاری در محورهای ارتباطی این استان وجود دارد که ایمن‌سازی آنها نیازمند اعتبارات بسیار سنگین است.
انتهای پیام/ح20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول