اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور استان اردبیل:

موتورسواران متخلف جریمه سنگین می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: راکبان موتورسیکلتی که مرتب تخلفات حادثه‌آفرین شوند، با جریمه سنگین مواجه می‌شوند.

موتورسواران متخلف جریمه سنگین می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی مریخی در جلسه بررسی اجرای مرحله جدید مقررات راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: موتورسوارانی که بدون کلاه ایمنی در سطح شهر و مناطق مختلف تردد کنند به ازای هر فرد سوار شده به موتور 30 هزار تومان جریمه می‌شوند.
وی با یادآوری اینکه این مبلغ به ازای هر فرد سوار شده مازاد 10 هزار تومان جریمه را به همراه دارد، تصریح کرد: افرادی که با موتورسیکلت قصد لای‌کشی و ویراژ دادن دارند تا سقف 110 هزار تومان جریمه شده و موتورسیکلت آنها نیز به مدت مشخص متوقف می‌شود.
مریخی خاطرنشان کرد: موتورسوارانی که عمر موتورسیکلت آنها بیش از 10 سال باشد، جمع‌آوری شده و توسط پلیس به مراکز اوراق تحویل داده می‌شود.
این مسئول با اشاره به آغاز مرحله دوم رسیدگی به جرائم تخلفات و اعمال قوانین سخت‌تر اضافه کرد: مرحله دوم قانون جدید رسیدگی به جرائم و تخلفات رانندگی زمینه‌ساز کاهش تلفات جانی و مالی می‌شود و به‌عنوان یک عامل بازدارنده می‌تواند نقش مؤثر در کاهش خسارت را داشته باشد.
وی گفت:‌ با آموزش‌های ارایه شده به مأموران از امروز اعمال این قوانین آغاز شده و برحسب وظایفی که بر عهده مأموران پلیس است آنها مؤظف به اعمال مقررات و انجام وظایف هستند.
مریخی افزود: تمامی دریافتی‌های ما از محل اعمال جرائم و تخلفات به حساب خزانه واریز شده تا صرف هزینه‌های پیش‌بینی شده در قانون بودجه شود.
به گزارش فارس، رئیس پلیس راهور استان اردبیل هدف دیگر اجرای این طرح را ارتقای ایمنی و آرامش مسافران در جاده‌ها دانست و تصریح کرد:‌ یکی از آرزوهای ما اصلاح رفتار رانندگان و نهادینه شدن فرهنگ رانندگی صحیح است که انتظار می‌رود این امر محقق شود.
مریخی خاطرنشان کرد: مرحله اول این طرح از اردیبهشت‌ماه امسال اجرایی شده بود به گونه‌ای که در هشت ماهه اجرای آن 21 درصد از میزان تصادفات درون‌شهری ما کاسته شده است.
وی کمترین مبلغ جریمه را 3هزار تومان برای تخلف عابران پیاده و 200 هزار تومان به همراه شش ماه توقیف خودرو برای رانندگان استفاده‌کننده از مواد مخدر، الکل و اعتیاد اعلام کرد.
مریخی اظهار امیدواری کرد، با اعمال و اجرای قانون جدید و برخورد با رانندگان متخلف در یک فضای فرهنگ‌سازی مناسب بستر برای ارتقای فرهنگ ایمنی و ترافیک و حمل و نقل مناسب فراهم شود.
وی در پایان اضافه کرد: پلیس با اعمال دقیق مقررات هیچ وقت از مسیر تعریف شده عدول نمی‌کند بلکه سعی می‌شود همیشه وضعیت را اعتلا و ارتقا دهد.
 
کشته و مصدوم شدن دو نفر در حادثه رانندگی پارس‌آباد
بر اثر برخورد شدید یک دستگاه وانت‌پیکان با کامیون کمپرسی دو نفر کشته و مصدوم شدند.
در این حادثه خونین رانندگی که در 15 کیلومتری محور اصلاندوز ـ پارس‌آباد رخ داد، راننده وانت‌پیکان بعد از برخورد با کامیون در دم جان باخت و راننده کامیون نیز مصدوم شده و راهی بیمارستان شد.
بر اساس اعلام پلیس راه سربند ـ پارس‌آباد انحراف وانت‌پیکان عامل اصلی تصادف بوده که اسباب کشته شدن خود را نیز فراهم کرده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول