اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خانه مطبوعات همدان با صدور نامه‌ای سرگشاده اعلام کرد

جناب آقای پیریایی خبرنگاران در دوره مدیریت شما از جلسات اخراج می‌شوند!

خبرگزاری فارس: شورای مرکزی خانه مطبوعات استان همدان با صدور نامه‌ای سرگشاده انتظارات جامعه خبری استان را از استاندار اعلام کرد.

جناب آقای پیریایی خبرنگاران در دوره مدیریت شما از جلسات اخراج می‌شوند!
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، شورای مرکزی خانه مطبوعات استان همدان پس از برگزاری جلسه‌ای با جامعه خبری استان اقدام به صدور نامه‌ای سرگشاده خطاب به استاندار همدان کرد.
در این نامه خطاب به کرم‌رضا پیریایی با بیان اینکه اعتماد میلیونی مردم نسبت به دولت دکتر احمدی‌نژاد به لحاظ شعارهای این دولت اصولگرا بود که همواره بر خدمت بی‌منت و مردمی بودن تأکید می‌ورزید، آمده است: انتصاب "بهروز مرادی" به سمت استاندار همدان باعث شد تا فضای باز مطبوعاتی بیش از پیش تقویت شده و نقدهای صریحی به رشته تحریر درآید و با استفاده از آستانه تحمل و سعه صدر ایشان مشکلات بیش از گذشته بازگو شود و مدیران زیرمجموعه‌اش نیز به حق پیگیر بخش عظیمی از مشکلات و رفع آنها بودند.
در ادامه این نامه آمده است: به دنبال انتصاب جنابعالی، این ذهنیت به وجود آمد که با توجه به صبغه و سابقه فرهنگی و مطبوعاتی که خود ابراز می‌داشتید این راه به طور مضاعف و دوچندان هموار گردد، اما دریغ و افسوس دیری نپایید که این مسیر نه ‌تنها هموار نشد بلکه روز به روز تنگ‌تر و تاریک‌تر از گذشته گردید تا آنجا که با تبعیض‌های ناروا و برخوردهای ناشایست با خبرنگاران و اهالی رسانه حتی برخی از حامیان آن جناب نیز به منتقدان شما پیوستند و این رویه ادامه یافت تا آنجا که نه‌تنها اکثر خبرنگاران به جلسات شما دعوت نشدند بلکه به تدریج از برخی جلسات معمولی نیز محترمانه اخراج شده و همواره نامحرم تلقی گردیدند.
در بخش دیگری از این نامه خطاب به استاندار تصریح شده است: تحت فشار قرار دادن اصحاب رسانه به طرق مختلف و در ابعاد گوناگون، دخالت در گزینش اخبار، بزرگنمایی یا حذف بخشی از آنها به بهانه‌های مختلف، یکسونگری و اعمال شیوه مستبدانه در برخورد با رسانه‌ها و ابواب جمعی آنها و عدم تحقق بسیاری از وعده‌های داده شده به کلی وجهه سیاسی و شخصیت فرهنگی‌تان را تخریب کرد و در نهایت می‌رود که این امور به یک رویه و روال ناصواب تبدیل شود و حتی به زیرمجموعه‌های تحت امرتان سرایت پیدا کند.
این نامه می‌افزاید: شورای مرکزی خانه مطبوعات استان با نیت اصلاح امور و در راستای احقاق حقوق حقه اصحاب رسانه و دفاع از منافع مردم، تلاش‌های مکرری را صورت داد اما، با برخوردهای ناشایست و دور از شأن یک استاندار مواجه شد که مصداق آن سخنان غیر متعارف شما در جلسه حضوری اخیر شورای مرکزی خانه مطبوعات استان است.
در پایان این نامه شورای مرکزی خانه مطبوعات خواسته‌های خود را به منظور اصلاح امور اعلام کردند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول