اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

آغاز سرشماری زمستانه پرندگان در پارس‌آباد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از آغاز سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در پارس‌آباد خبر داد.

آغاز سرشماری زمستانه پرندگان در پارس‌آباد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان اردبیل،علی حمیدی اظهار کرد: برنامه سرشماری و دوره آموزشی پرنده‌شناسی تالاب‌های استان اردبیل از 17 لغایت 27 دی ماه انجام می‌شود.
وی ادامه داد: سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی تالاب‌ها، سواحل رود مرزی ارس و آبگیر‌های پارس‌آباد با حضور بیش از 30 نفر از نیروهای کارشناسی و محیط‌بانان و با استفاده از تجهیزات انجام می‌شود.
این مسئول بیان کرد: همه ساله همزمان با سرد شدن هوا، هزاران قطعه از انواع پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی که اغلب گونه‌های نادر و حفاظت شده هستند، به لحاظ قرار گرفتن منطقه پارس‌آباد در مسیر مهاجرت و کوچ آنان و مساعد بودن شرایط آب و هوا و امکان تغذیه مناسب، برای زمستان گذرانی به تدریج وارد تالاب‌های این شهرستان می‌شوند.
وی اضافه کرد: درنای خاکستری، قوی گنگ، قوی فریادکش، پلیکان، غاز خاکستری، عروس غاز، انواع اردک، فاخته، زنگوله بال، خروس کولی معمولی از جمله پرندگان مهاجر هستند که از نیمکره شمالی به خصوص سیبری وارد تالاب‌ها و آب‌های این شهرستان از جمله، تالاب‌های تپراق کندی، میل‌مغان، سواحل رود ارس، دریاچه شهرک مغان و کانال‌های اصلی آبرسانی می‌شوند.
انتهای پیام/ج30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول