اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان خبر داد

بازرسی 16 هزار تن گوشت در کشتارگاه‌های زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: در سال جاری 16 هزار تن گوشت در کشتارگاه‌های دام و طیور زنجان مورد بازرسی کارشناسان دامپزشکی قرار گرفته است.

بازرسی 16 هزار تن گوشت در کشتارگاه‌های زنجان
محمد رشید کرمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه در 9 ماهه سال جاری تعداد 33 هزار و 519 راس دام در کشتارگاه‌های استان زنجان مورد بازرسی قرار گرفته است، اظهار داشت: وزن دام‌های بازرسی شده 3 میلیون و 750 هزار و 962 کیلوگرم بوده است.
وی با بیان اینکه در 9 ماهه امسال در استان زنجان 5 میلیون و 804 هزار و 176 قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان زنجان نظارت شده‌ است، خاطر نشان کرد‌: وزن طیور کشتار شده در سال جاری 12 میلیون و 296 هزار و 307 کیلوگرم بوده است.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان خاطر نشان کرد: از مجموع گوشت‌های دام و طیور کشتار شده 132 هزار 533 کیلوگرم به علت بیماری‌های مختلف ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.
وی همچنین به صادرات مواد خام دامی از استان زنجان به کشورهای دیگر اشاره کرد و افزود: در سال جاری بیش از 192 تن پای مرغ از استان به کشورهای ویتنام و هنگ‌کنگ صادر شده است.
کرمی تصریح کرد: در 9 ماهه امسال بیش از 196 تن پای مرغ  به ارزش یک میلیارد و 84 میلیون ریال با نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان زنجان به کشورهای مختلف صادر شده است.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان به عملکرد اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 2 میلیون و 899 هزار نوبت سر دام مایه کوبی علیه بیماری‌های واگیر دامی صورت گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: در 9 ماهه امسال در مبازره با بیماری‌های دامی 489 هزار نوبت سر گاو، گوساله، گوسفند و بز علیه بیماری‌های مشترک انسان و دام مایه کوبی شده‌اند.
کرمی با اشاره به اینکه در مبارزه با انگل‌های خارجی و داخلی دام بر روی بیش از  527 هزار نوبت سر دام و 6 میلیون و 780 هزار متر مربع جایگاه دام با سموم یارانه‌دار سمپاشی صورت گرفته است، یادآور شد: همچنین در این مدت به بیش از یک میلیون نوبت سر دام نیز داروی ضد انگل خورانده شده است.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان همچنین به بازرسی بهداشتی از مراکز توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 15 هزار مورد بازرسی از اماکن توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان در 9 ماهه سال جاری 15 هزار و 149 مورد از مراکز  توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی بازدید به عمل آورده است، خاطر نشان کرد: دامپزشکی استان زنجان در طی این بازدیدها 10 مورد از متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کرده است.
کرمی تصریح کرد: در بازرسی‌ها 8 هزار و 22 کیلوگرم مواد خام دامی فاسد و تاریخ مصرف گذشته ضبط و معدوم شده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول