اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فنی و شهرسازی شهرداری باقرشهر اعلام کرد

توسعه بخش مسکونی از ضلع جنوبی باقرشهر

خبرگزاری فارس: مدیر فنی و شهرسازی شهرداری باقرشهر گفت: بخش مسکونی باقرشهر از ضلع جنوبی و بخش صنعتی این شهر از ضلع غربی توسعه می‌یابد.

توسعه بخش مسکونی از ضلع جنوبی باقرشهر
مسعود یوسف‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از اجرای به موقع طرح تفضیلی این شهر خبر داد و اظهار داشت: قرداد مطالعه طرح تفضیلی باقرشهر در بیست و پنجم آبان‌ماه سال 1387 با مهندسین مشاوره پردا راز منتخب دفتر فنی استانداری تهران تنظیم شد و تهیه آن به مدت دو سال طول کشید و طی مدت مذکور مهندسین شهرساز پردا راز با همکاری واحد فنی و شهرسازی و سایر واحدهای ذی‌ربط شهرداری نسبت به مطالعه گسترده در ارتباط با اوضاع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سکونت و مشاغل موجود در باقرشهر پرداخته و با توزیع پرسشنامه‌های اطلاعات خانوار، آمار دقیقی از بعد خانوار، نوع مشاغل، تفکیک جنسیتی، جمعیت پذیری و نیازهای مردم جمع‌آوری کردند.
مدیر فنی و شهرسازی شهرداری باقرشهر افزود: همچنین به‌صورت دقیق‌تر نسبت به نقشه برداری املاک، ساختمان‌ها، معابر و تمام عوارض شهر اقدام شد و مرحله نخست طرح مذکور شامل اطلاعات جمع آوری شده و تجزیه و تحلیل اطلاعات اولیه برای تایید به شهرداری باقرشهر تحویل شد که پس از رفع اشکال، مطالعات مرحله اول به تصویب کمیسیون ماده پنج سازمان مسکن و شهرسازی استان تهران رسید.
وی در ادامه عنوان کرد: پس از تصویب مرحله نخست طرح مذکور مهندسان مشاور وارد فاز طراحی شده و بر اساس اطلاعات آماری جمع‌آوری شده، نرخ رشد و افق جمعیتی 10 سال آینده و نیازهای مردم منطقه با در نظر گرفتن توسعه مسکونی و صنعتی شهر که به تصویب کمیته فنی استان رسیده، نسبت به طراحی شهری و تفضیلی باقرشهر اقدام کردند.
یوسف‌نژاد درباره مراحل بعدی تهیه طرح تفضیلی باقرشهر گفت: طرح تفصیلی پس از طراحی و کنترل توسط شهرداری باقرشهر، برای بررسی و مطابقت با استانداردهای شهرسازی در کمیسیون تخصصی ماده 5 رسیدگی و رفع شد و در نهایت برای تصویب به کمیسیون ماده پنج ارسال شد.
 وی افزود: این طرح طی 10 جلسه بحث و بررسی با احتساب کمیته کارشناسی به تصویب رسید و به لطف خدا در حال حاضر آماده اجراست.
مدیر فنی و شهرسازی شهرداری باقرشهر در ادامه با اشاره به ضرورت اجرایی شدن این طرح، اهم اهداف آن را برشمرد و گفت: ساماندهی شهرسازی و بهبود محیط زندگی برای رفاه حال مردم منطقه، استفاده بهینه از ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی منطقه، افزایش جمعیت پذیری و افزایش تراکم ساختمانی با توجه به کمبود و نیازهای مردم منطقه، تامین و بالابردن شاخص‌های امنیتی، تقویت هویت شهری و محله‌ای، گسترش فضاهای عمومی و خدماتی، افزایش سرانه‌های فضای سبز، آموزشی بهداشتی درمانی و ... از جمله این اهداف است.
مدیر فنی و شهرسازی شهرداری باقرشهر در پایان با توجه به وجود شرکت پالایش نفت شهید تندگویان تهران و صنایع موجود در قطب شمالی شهر و توسعه بهشت زهرا (س) در ضلع جنوب غربی این موارد را موانعی در برابر رشد شهر از این قطب دانست و ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح تفضیلی بسیاری از مشکلات کالبدی شهر که ناشی از پیشرفت سریع جمعیتی و فیزیکی این منطقه است، کمرنگ شود یا به‌زودی از بین برود.
انتهای پیام/و۱۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول