اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی خبر داد

اختصاص 250 میلیون ریال اعتبار به پایگاه امداد جاده‌ای باغستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی از اختصاص 250 میلیون ریال اعتبار در سال‌جاری به پایگاه امداد جاده‌ای باغستان خبر داد و گفت: کمبود نیروی متخصص و خودروی نجات از مشکلات این پایگاه امداد جاده‌ای است.

اختصاص 250 میلیون ریال اعتبار به پایگاه امداد جاده‌ای باغستان
محمد رحیم شهریاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند از پایگاه امداد جاده‌ای باغستان واقع در شهرستان فردوس به‌عنوان زیباترین پایگاه امداد و نجات کشور یاد کرد و اظهار داشت: در طول روز امدادگران در دو شیفت مختلف در این پایگاه مشغول امدادرسانی هستند.
وی افزود: حدود 50 امدادگر در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای باغستان فعالیت می‌کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی تصریح کرد: این پایگاه در سال 85 در قالب یک چادر و کانکس کار خود را بدون داشتن هیچ‌گونه ساختمانی آغاز کرد.
شهریاری یادآور شد: در سال 88 ساختمان رسمی این پایگاه در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع و 200 متر زیربنا افتتاح شد.
 
*آمبولانس نجات، ایده‌ای از امدادگران باغستان فردوس
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به مشکلات این پایگاه امدادی، اظهار داشت: کمبود نیروی متخصص و خودروی نجات از اهم مشکلات این پایگاه امداد جاده‌ای است.
شهریاری یادآور شد: لازم به توضیح است که امدادگران این پایگاه آمبولانس را طوری طراحی کرده‌اند که کار خودروی امداد و نجات را نیز انجام می‌دهد.
وی ادامه داد: این طرح به صورت پایلوت قرار است که در پایگاه‌های امداد و نجات سطح کشور اجرا شود.
 
*اختصاص 250 میلیون ریال اعتبار به پایگاه امداد جاده‌ای باغستان
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی از اختصاص 250 میلیون ریال اعتبار در سال‌جاری به پایگاه امداد جاده‌ای باغستان خبر داد.
شهریاری کل اعتبار هزینه شده برای ساخت این پایگاه را یک میلیارد و 220 میلیون تومان عنوان کرد.
 
*فعالیت 315 امدادگر تخصصی در خراسان‌جنوبی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی از فعالیت 315 نفر امدادگر تخصصی در جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی خبر داد.
شهریاری افزود: حدود 27 آمبولانس، هفت پایگاه سیار و 11 پایگاه ثابت فعالیت امدادرسانی و خدمات‌رسانی به حادثه دیدگان را انجام می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه نزدیک به 42 تیم از برادران امدادگر عمومی هستند، افزود: نزدیک به 18 تیم مربوط به خواهران بوده و به طور کلی حدود 2 هزار نفر امدادگر عمومی در استان هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی امدادگران تخصصی را 45 تیم دانست و تصریح کرد: از این تعداد نزدیک به 40 تیم برادران و 5 تیم خواهران بوده و به طور کلی حدود 315 نفر امدادگر تخصصی هستند.
 
*راه‌اندازی سامانه ندای 147 برای نخستین بار در کشور
شهریاری از راه‌اندازی سامانه ندای امداد 147 به‌عنوان نخستین بار در سطح کشور خبر داد و یادآور شد: شهروندان می‌توانند اطلاعات حوادث، سوانح و خدمات امدادی خود را از طریق این شماره با جمعیت هلال‌احمر استان در میان بگذارند.
لازم به ذکر است خبرنگاران خراسان‌جنوبی به همت روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر استان طی مراسمی از این پایگاه بازدید به عمل آوردند. 
انتهای پیام/ح10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول