اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

واحدهای تولیدی با کیفیت اولویت حضور در نمایشگاه‌‌ها را دارند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: تولیدات با کیفیت استان اردبیل در اولویت حضور در نمایشگاه‌های داخل استان هستند و در این زمینه باید نظارت‌ها و عملکرد‌ها درست و دقیق باشد.

واحدهای تولیدی با کیفیت اولویت حضور در نمایشگاه‌‌ها را دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری پیش از ظهر امروز در جلسه کار گروه امور اقتصادی اردبیل در پاسخ به اعتراض تعدادی از تولید‌کنندگان مبل در اردبیل به مشکلات متعدد و تنگناها اظهار داشت: در هر نمایشگاهی که در استان برگزار می‌شود باید متولیان 10روز قبل به صورت کتبی زمان، مکان، فضا و نوع نمایشگاه را به تولید‌کنندگان و اتحادیه صنفی اعلام کنند تا نمایشگاه با اولویت تولید‌کنندگان داخل استان برگزار شود.
وی با اعلام اینکه یکی از علل اعتراضات اطلاع کافی نداشتن به موضوع و تحلیل ناشیانه از آن است، بیان داشت: اینکه بگویند برگزاری نمایشگاه به ضرر ماست تحلیل درست و قابل قبولی نیست چرا که تولید‌کننده با مطالعه عمیق و در نظر گرفتن کمیت و کیفیت و اصل مشتری‌مداری در نمایشگاه حضور می‌یابد و فرصت رقابت شایسته پیدا می‌کند.
این مسئول ادامه داد: اگر تولید‌کننده و فروشنده ما این عوامل را رعایت کند و کالای مرغوب را عرضه کند به یقین دچار افت و برخی مشکلات و تنگناها نمی‌شود.
صابری با اشاره به وجود برخی از مشکلات و تنگناهای کشوری در امر واردات کالاهای نا‌مرغوب و بی‌کیفیت از برخی کشورهای مشهور، گفت: در این زمینه دست ما بسیار تنگ است چرا که سیاست‌گذاران باید به گونه‌ای تدبیر کنند تا از ورود کالاهای بی‌کیفیت خارجی ممانعت شده و ورود برخی کالاها را نیز که مشابه با کیفیت داخلی آنها تولید می‌شود محدود کنند.
استاندار اردبیل بیان داشت: برگزاری نمایشگاه در هر شهرستانی بدون هماهنگی دفتر امور اقتصادی استانداری ممنوع است و فرمانداری‌ها موظف هستند در این کار هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.
این مسئول با بیان اینکه همه نمایشگاه‌های برگزار شده به نفع مردم است، افزود: یکی از مزایای نمایشگاه‌ها حضور و انتخاب مشتری در مورد کالای مورد نیازشان است که نباید این حق مردم را نادیده بگیریم و با محدود کردن برگزاری نمایشگاه‌ها به این شرایط مناسب عرضه و فروش ضربه وارد کنیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: این مشتری است که کیفیت، ظرافت و شیک بودن کالایی را پسند می‌کند و نسبت به خرید آن اقدام می‌کند که در این زمینه مردم آنقدر هوشیار و بالغ هستند که کالای با کیفیت و مناسبی را خریداری کنند.
صابری در مورد عضویت اتاق بازرگانی در هیئت مدیره شرکت نمایشگاه‌های دایمی استان و سهام‌دار شدن آن اظهار داشت: هر چند هیئت مدیره نمایشگاه مجموعه دولتی است اما برگزاری نمایشگاه‌ها شکل خصوصی پیدا کرده و ما غیر از نمایشگاه فرهنگی که گاه به ارزان فروخته شدن کالاها رضایت می‌دهیم تمام سیاست‌گذاری‌ها در مجموعه بخش خصوصی اتفاق می‌افتد و ورود اتاق بازرگانی به این عرصه نیز مانعی ندارد.
وی ادامه داد: در بحث نظارت نیز باید نگاه ما در شرایط مساوی برای حمایت از تولیدات داخلی باشد چرا که در اثر تولید انبوه قیمت مطلوب و رضایت‌مندی مشتری نیز فراهم می‌شود.
این مسئول با ذکر نمونه‌ای از حمایت‌های مشروع و قانونی از تولیدات‌ داخلی همچون کیمیا عسل در اردبیل اظهار داشت:‌ حمایت‌ها به گونه‌ای بوده که در حال حاضر این کارخانه تولیدات انبوه خود را به زائران خانه خدا و عتبات عالیات انجام می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه تعدادی از تولید‌کنندگان و اصناف مبل و صنایع چوبی به طرح مشکلات و دیدگاه‌های خود در خصوص حل موانع پرداختند.
تولیدکنندگان و اصناف حاضر در این جلسه از جمله مشکلات و تنگناهای مطرح شده در این حوزه را برگزاری نمایشگاه‌های متعدد مبل در طی سال، دعوت نکردن از تولید‌کنندگان داخلی، نظارت نکردن بر کیفیت تولیدات عرضه شده در این نمایشگاه‌ها، بی‌توجهی به تولید ارزان و بی‌کیفیت توسط برخی کارگاه‌های کوچه و بازاری، تعطیل شدن بسیاری از واحدهای مبل در اردبیل، عرضه مبل‌های بی‌کیفیت در بازار اردبیل عنوان کردند.
 انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول