اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نگارخانه ارشاد سنندج

نخستین نمایشگاه عکس غارنوردی ایران برپا شد

خبرگزاری فارس: نخستین نمایشگاه عکس غارنوردی ایران به همت انجمن غارنوردان و غارشناسان و کانون کوهنوردان کردستان و گروه کوهنوردی پیام مخابرات سنندج صبح امروز در نگارخانه ارشاد سنندج برپا شد.

نخستین نمایشگاه عکس غارنوردی ایران برپا شد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج در این نمایشگاه که با هدف شناساندن غار و نیز مطرح کردن آن به عنوان یک ورزش برپا شده، 35 تابلوی عکس در ابعاد 100 در 70 سانتی‌متر در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
مسئول کمیته غارنوردی کانون کوهنوردان استان کردستان در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه به خبرنگار فارس در سنندج گفت: در این نمایشگاه عکس‌هایی از غارهای شوی بانه، گلستانه و کمتار بیجار، بنول و گوریچه مریوان، درویش خاکی و قالوجه دیواندره و پیرزن و حسن‌بصر کامیاران به نمایش درآمده است.
محمد مهدی‌پناه با اشاره به اینکه کردستان در زمینه غارنوردی جزو سه استان برتر کشور است، خاطرنشان کرد: این انجمن هم‌اکنون 25 عضو فعال دارد.
وی افزود: 5 نفر از این اعضا را بانون تشکیل می‌دهند که همانند سایر اعضا فعال و در برنامه‌های این انجمن مشارکتی فعال دارند.
عضو انجمن غارنوردان ایران شعبه کردستان با اشاره به وجود 36 گروه کوهنوردی در استان، تصریح کرد: تنها سه گروه آرش، انجمن  و کانون کوهنوردان کردستان از این 36 گروه در زمینه غارنوردی فعال هستند.
وی از نبود حامی و متولی به عنوان یکی از مشکلات انجمن غارنوردی کردستان نام برد و اظهار داشت: همراهی محیط زیست، معاونت عمرانی استانداری و میراث فرهنگی و گردشگری به منظور حفظ و نگهداری از غارهای شناسایی شده توسط انجمن ضروری است.
محمدپناه یادآور شد: اخیرا غار گلستانه بیجار توسط انجمن غارنوردان کردستان به سیستم اس‌آرتی( تکنیک فرود و صعود بر روی تک طناب) تجهیز شده است.
وی در پایان از علاقه‌مندان به غار دعوت کرد تا از این نمایشگاه بازدید و با غارهای استان کردستان آشنا شوند.
گفتنی است؛ نمایشگاه فوق‌الذکر تا روز جمعه هفته جاری در دو نوبت صبح و عصر پذیرای بازدید کنندگان است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول