اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال گچساران خبر داد

اتمام آرشیو الکترونیکی اسناد در گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس ثبت احوال گچساران از اتمام آرشیو الکترونیکی اسناد در گچساران خبر داد.

اتمام آرشیو الکترونیکی اسناد در گچساران
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، معراج سبزعلی پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: سازمان ثبت احوال از بدو تأسیس تاکنون ثبت وقایع تاریخی چهارگانه ولادت، وفات، ازدواج و طلاق و همچنین صدور اسناد هویتی برای هر ایرانی تا تولید و انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی را بر عهده داشته است.
وی افزود: انجام این کارها رفاه عمومی و تسریع در روند حل مشکلات مردم در عرصه‌های مختلف را در پی‌ داشته است.
رئیس ثبت احوال گچساران با اشاره به اجرای طرح آرشیو الکترونیکی در گچساران ابراز داشت: این پروژه در سه شیفت کاری در گچساران آغاز شد و در حال حاضر تمامی اسناد گچساران آرشیو الکترونیکی شده است.
سبزعلی تصریح کرد: در گچساران 210 هزار و 331 برگ اسناد سجلی وجود دارد که روزانه افزون بر 7 هزار برگ از این اسناد سجلی در اداره ثبت احوال گچساران اسکن و آرشیو الکترونیکی می‌شد.
وی با اشاره به عدم نیاز به حضور افراد برای اجرای این طرح ابراز داشت: با اتمام این طرح برای انجام کارهای مربوط به اسناد ضرورتی به حضور و یا ارسال مدارک به اداره محل صدور شناسنامه وجود ندارد.
سبزعلی افزایش سرعت خدمات رسانی به مراجعان و افزایش ضریب امنیت اسناد را از جمله مزایای طرح آرشیو الکترونیکی اسناد عنوان کرد.
رئیس ثبت احوال گچساران افزود: صرفه‌جویی در وقت و هزینه به ویژه هزینه‌های مربوط به مراسلات پستی و بایگانی، حفظ اسناد از فرسودگی و بلایای طبیعی، جلوگیری از استهلاک و فرسودگی اسناد بر اثر استفاده‌های متعدد و نیز ارائه کلیه خدمات هویتی در اداره محل سکونت افراد بدون در نظر گرفتن محل صدور شناسنامه آنها  از دیگر مزایای آرشیو الکترونیکی اسناد است.
سبزعلی صدور کارت شناسایی ملی هوشمند، آرشیو الکترونیکی اسناد، ثبت مهاجرت، ایجاد دفاتر پیشخوان و ارائه خدمات الکترونیک را از دیگر برنامه‌ها و اهداف در دست اجرای ثبت احوال برشمرد.
سبزعلی بیان داشت: صدور شناسنامه‌های رایانه‌ای با اهداف استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان و استقرار سازمان الکترونیک با محوریت اتقان اسناد هویتی از دیگر مأموریت‌ها و چشم‌اندازهای ثبت احوال است.
وی هدف از ارائه این خدمات را تعالی سازمانی و ایجاد تأثیر مثبت در عرصه‌ عمومی و اداری دانست و ادامه داد: بهینه‌سازی سیاستگذاری و تصمیم‌گیری، سرعت‌بخشی و روان‌سازی نظام اداری، توزیع عادلانه امکانات و ارتقاء امنیت اجتماعی، بخشی از آثار مثبت ارائه خدمات نوین در اداره ثبت احوال است.
سبزعلی با اشاره به لزوم ثبت به موقع وقایع حیاتی تأکید کرد: قانون برای عدم ثبت به موقع وقایع ولادت و وفات طبق ماده 3 قانون تخلفات و جرائم مجازات تعیین کرده است.
وی افزود: شهروندان باید در مهلت قانونی، برای ثبت وقایع ولادت و وفات به اداره ثبت احوال مراجعه کنند و از اتلاف وقت در این زمینه خودداری کنند.
رئیس ثبت احوال گچساران خاطرنشان کرد: حداکثر مهلت قانونی برای ثبت ولادت 15 روز و برای ثبت واقعه فوت 10 روز است که شهروندان باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته ‌باشند.
سبزعلی با اشاره به نقش مهم و مؤثر رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی در بخش‌های مختلف برای جامعه تصریح کرد: اصلاح، توسعه و بهبود فرآیند خدمت به مردم همواره به عنوان یکی از برنامه‌های اساسی سازمان ثبت احوال بوده است.
وی گفت: ثبت وقایع حیاتی بستگی به مراجعه مردم به ثبت احوال دارد که ایجاد، تقویت و ترویج این فرهنگ‌سازی با کمک اصحاب رسانه‌ و مطبوعات امکان‌پذیر و قابل اجرا است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول