اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای کردستان:

آموزش‌های مهارتی نقش موثری در توسعه زیرساخت‌ها دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: آموزش‌های مهارتی و فنی‌وحرفه‌ای نقش موثری در توسعه زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری دارد.

آموزش‌های مهارتی نقش موثری در توسعه زیرساخت‌ها دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی بعد از ظهر امروز در نخستین نشست رؤسای مراکز بنیاد ملی نخبگان و فناوری کردستان که در سنندج برگزار شد، با تاکید بر موضوع هر ایرانی یک مهارت، اظهار داشت: آموزش‌های مهارتی مختص یک قشر خاص نیست و تمام اقشار جامعه می‌توانند از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.
وی به اهداف نظام آموزش مهارت و فناوری اشاره کرد و گفت: هدف سازمان ملی مهارت و فناوری یکپارچه‌سازی، هدایت و اعتلای آموزش‌های مهارتی و استقرار نظام جامع مهارت و فناوری از طریق سه زیر نظام آموزش مهارت و فناوری، صلاحیت حرفه‌ای و شرایط احراز اشتغال است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان تصریح کرد: آیین نامه نظام آموزش مهارت و فناوری توسط هیئت وزیران تصویب و ابلاغ شده و صلاحیت حرفه‌ای شرایط احراز اشتغال نیز در حال نهایی شدن است.
احمدی به برگزاری مسابقات ملی مهارت اشاره کرد و افزود: در سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور هر ساله یک دوره مسابقات ملی مهارت و فناوری در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.
به گفته وی، افراد برتر مرحله کشوری این دوره از مسابقات به مسابقات جهانی که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود راه خواهند یافت.
مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای کردستان با بیان اینکه مرحله کشوری دوازدهمین دوره این مسابقات در بهمن ماه سال‌جاری برگزار می‌شود، یادآور شد: تیم 7 نفره کارآموزان برتر مرحله استانی کردستان نیز در این دوره از مسابقات حضور دارند.
احمدی در ادامه افزود: هدف از برگزاری این نشست تعامل، همکاری و هم‌اندیشی برای شناسایی استعدادهای برتر و شرکت نخبگان در رقابت‌ها و مسابقات ملی مهارت است.
رؤسای بنیاد ملی نخبگان و مراکز رشد و پارک‌های علمی و فناوری کردستان نیز در ادامه این جلسه ضمن بیان دیدگاه‌های خود در زمینه‌های حمایت و توجه به نخبگان در راستای تعامل و همکاری دوسویه خواستار استفاده از امکانات و تجهیزات مهارت‌آموزی در مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای شدند.
گفتنی است، به منظور توسعه و گسترش آموزش‌های مهارتی‌، تفاهم‌نامه‌ای چند جانبه فی‌مابین آموزش فنی‌وحرفه‌ای کردستان، مراکز بنیاد ملی نخبگان و رشد و پارک‌های علمی و فناوری استان منعقد شد.
انتهای پیام/غ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول