اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

باید زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان فراهم کردن امکان حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس را مهم‌ترین وظیفه مسئولان اعلام کرد.

باید زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان محمد رئوفی‌نژاد شامگاه شنبه در جلسه شورای عالی ورزش استان زنجان با اشاره به ادغام صورت گرفته بین سازمان جوانان و تربیت‌بدنی اظهار داشت: توجه به امور ورزشی نباید موجب غفلت از کار وسیع فرهنگی لازم برای جوانان شود.
وی با بیان اینکه کار بسیار وسیع، متنوع و ظریفی توسط نیروهای اندک سازمان جوانان انجام می‌شد، افزود: همه این کارها در حال حاضر بر دوش مدیران ورزش نهاده شده است که رسیدگی به همه آنها همت مضاعفی را طلب می‌کند.
استاندار زنجان واگذاری امور به سال آینده را تلف شدن وقت اعلام کرد و افزود: همین حالا هم بسیاری از کارهای فرهنگی لازم در امور جوانان به تعویق افتاده است.
وی با اشاره به اینکه ورزش استان زنجان، نسبت به جمعیت آن، از بسیاری از استان‌ها برتر است، تصریح کرد: نباید ملاک توزیع یک درصد ورزش ارگان‌های دولتی فقط درصد جمعیتی باشد.
رئوفی‌نژاد تاکید کرد: استان‌هایی با جمعیت چند برابر استان زنجان توان اداره نصف تیم‌های لیگ برتری استان زنجان را هم ندارند، بنابراین جذب اعتبار متمرکز یک درصدی ورزش همت همه جانبه مسئولان ورزش استان را نیاز دارد.
وی با اشاره به تاکید روسای فدراسیون‌ها به قدرت ورزش استان زنجان اضافه کرد: با تماس‌های مکرر حضوری و غیر حضوری باید آنها را در قانع کردن برای تخصیص اعتبار بیشتر به ورزش استان زنجان اقدام کرد.
استاندار زنجان با اشاره به برنامه خود برای دیدار با وزیر ورزش و جوانان قول داد او هم در مورد عدم تخصیص اعتبار بر حسب جمعیت تلاش خود را انجام دهد.
وی تیم‌های حاضر در لیگ‌های مختلف از جمله لیگ برتر و همچنین جمعیت را دو ملاک لازم برای تخصیص اعتبار یک درصدی ورزش ارگان‌های دولتی اعلام کرد.
رئوفی‌نژاد با اشاره به حمایت‌هایی که استان از ورزش کرده است، گفت: بضاعت مالی استان همین است.
وی با اشاره به هزینه‌بر بودن فعالیت‌های ورزشی تاکید کرد: برخی صنایع موفق استان حاضرند پول خرج ورزش کنند بدون اینکه نامی از آنها برده شود، چرا که قادر به پیش‌بینی اوضاع و تبعات بعدی حمایت از ورزش نیستند.
استاندار زنجان اضافه کرد: چهار یا پنج شرکتی که در استان زنجان فعالیت می‌کنند تمایل خود را برای حمایت از ورزش اعلام کرد‌ه‌اند که نحوه حمایت آنها در آینده مشخص می‌شود.
وی با اشاره به صحبت‌های مطرح شده درباره بودجه مستقل برای حمایت از ورزش به ویژه قهرمانان ورزشی تاکید کرد: نحوه انجام این کار باید در شورای برنامه‌ریزی استان کار کارشناسی شود تا بتوان راه‌ حلی برای آن پیدا کرد.
رئوفی‌نژاد با اشاره اینکه در زمان فوت مرحوم غلامرضا تختی او 11 ساله بوده است اضافه کرد: چیزی از قهرمانی او به یاد ندارد، ولی پهلوانی او همیشه در یاد او مانده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، آن را یکی از سرنوشت سازترین انتخابات ایران در بعد داخلی و خارجی عنوان کرد.
استاندار زنجان تاکید کرد: دوستداران انقلاب انتظارهای خاص خودشان را از انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی دارند، ضمن اینکه دشمنان نیز منتظر برآورده شدن انتظارات شوم خود از نتایج انتخابات هستند.
وی اضافه کرد: همه موظف هستند از همه امکانات خود برای فراهم کردن حضور حداکثری مردم در انتخابات استفاده کنند.
رئوفی‌نژاد لحاظ کردن شاخص‌های لازم برای منتخبان را از دیگر لوازم فضای سیاسی جامعه عنوان کرد و گفت: نباید اجازه داد شاخص‌های غلط در جامعه رواج یابد.
وی با اشاره به اینکه جامعه ورزش درصد قابل توجهی از واجدین شرایط رای در جامعه محسوب می‌شوند، تصریح کرد: شاخص‌ها رایج برای رای دادن در بین جامعه ورزش باید ولایت مداری، استقرار حاکمیت و دین مداری باشد.
استاندار زنجان با اشاره به رتبه‌ برتر شرکت مردم استان زنجان در انتخابات‌های گذشته تصریح کرد: در انتخابات گذشته 92 درصد از واجدین شرایط رای دادن در انتخابات شرکت کرده بودند.
وی تاکید کرد: انتظارات بیرونی هم حکایت از ارتقای حضور مردم در انتخابات نسبت به دوره گذشته است.
رئوفی‌نژاد با اشاره به وجود فتنه‌های مختلف در دوران گذشته تصریح کرد: باید زمینه حضور افراد اصلح‌ را در مجلس فراهم کرد تا جامعه آرامش داشته باشد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد، تا پایان سال یک جلسه نیز با ورزشکاران و مسئولان ورزشی استان زنجان برگزار شود، تا برای امور تقدیر از قهرمانان ورزشی سال 90 برنامه ریزی انجام شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول