اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تاکید شورای دستگاه های نظارتی استان قزوین:

ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی در انتخابات

خبرگزاری فارس: شورای دستگاه‌های نظارتی استان قزوین بر ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی در آستانه انتخابات تأکید کرد.

ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی در انتخابات
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل بازرسی استان قزوین، شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی استان در نشست اخیر خود هرگونه استفاده از امکانات دولتی را در جریان برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به استناد ماده 59 قانون انتخابات مجلس ممنوع اعلام کرد.
در این گزارش آمده است: مدیران نظارتی استان قزوین در ادامه سلسله نشست‌های مشترک خود در اداره کل بازرسی گرد هم آمدند و ضمن دعوت از امت حزب‌الله و همیشه در صحنه برای حضور پرشور و شعور در انتخابات 12 اسفند، این روز را فرصتی دوباره جهت تجدید میثاق آحاد جامعه با آرمان‌های بلند امام راحل و رهبری معظم انقلاب دانستند.
این گزارش می‌افزاید: بر اساس تصمیم  اعضای شورا مقرر شد مجموعه نهادهای نظارتی با هماهنگی‌های به عمل آمده در راستای انجام وظایف قانونی اقدام و نسبت به نظارت بر حسن اجرای ماده 59 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی (موضوع ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی) تدابیر لازم از جمله اطلاع‌رسانی عمومی را با جدیت معمول کنند.
شورای دستگاه‌های نظارتی استان قزوین در ادامه، لزوم تبعیت و پایبندی به قانون به ویژه از سوی کاندیداها را در جریان برگزاری  انتخابات ضروری دانستند و خواستار فراهم شدن بسترهای مناسب از سوی مسئولین امر جهت مشارکت حداکثری مردم در این رویداد مهم و سرنوشت‌ساز شدند.
موضوع وظایف و تکالیف قانونی اعضا نسبت به انتخابات پیش رو، مهم‌ترین محور کاری این نشست را از میان مباحث مطروحه و دستورات از پیش تعیین شده به خود اختصاص داد.
طبق ماده 59 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها برای نمایندگی مجلس از صدا و سیما و میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آنها و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) استفاده می‌کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب، مجرم شناخته می‌شود.  
همچنین طبق تبصره های 1 و 2 این قانون مؤسسات و نهادهایی که دارایی آنان از اموال عمومی است، همانند بنیاد مستضعفان مشمول این ماده هستند و علاوه بر آن نشریات و مطبوعات متعلق به سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، ادارت، نهادها و مؤسسات یاد شده در متن این ماده حق تبلیغ برای نامزدهای انتخاباتی را حتی به صورت درج آگهی ندارند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول