اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ایران در مالزی:

استکبار از داشتن استراتژی مقابل ایران ناتوان است

خبرگزاری فارس: سفیر ایران در مالزی گفت: استکبار با داشتن تکنیک و تاکتیک از داشتن استراتژی مقابل ایران ناتوان است.

استکبار از داشتن استراتژی مقابل ایران ناتوان است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان محمد مهدی زاهدی شامگاه شنبه در جمع گروهی از فعالان سیاسی کرمان اظهار داشت: استکبار جهانی سناریوهای مختلفی را علیه کشورمان طراحی و مطالعه کرد و نهایتا از برخورد نظامی ناامید شد، هر چند تکنیک و تاکتیک آنها آماده است.
زاهدی افزود: استکبار برای مقابله با نظام اسلامی استراتژی ندارد و در جواب تهدیدات آنها مقام معظم رهبری فرمودند «ممکن است، آنها آغاز کننده‌ جنگ باشند اما خاتمه دهنده‌ آن نیستند».
وی خاطرنشان کرد: این موضع‌گیری قدرتمند حضرت آقا که حاوی پیام‌هایی بود، آنها را وادار کرد که گزینه‌ی جنگ را کنار بگذارند.
سفیر ایران در مالزی عنوان کرد: اروپا از بیداری اسلامی و انقلاب‌های منطقه به "بهار عربی" یاد می‌کند و علت آن این است که می‌خواهند ماهیت اسلامی را از انقلاب‌های منطقه بگیرند.
وی افزود: نخستین بار زمانی که لهستان از حالت سوسیالیستی به لیبرالی تغییر می‌کرد و آغازی بر تغییر و تحول برای پیوستن بلوک شرق به بلوک غرب و لیبرالیسم بود از واژه‌ی "بهار" برای معرفی این تغییر استفاده کردند و امروز هم وقتی می‌گویند "بهار عربی" منظورشان تغییر و تحول به سوی غرب است.
زاهدی تصریح کرد: وقتی واژه‌ی "عربی" را در کنار "بهار" به کار می‌برند، می‌خواهند بگویند ماهیت این تحولات اسلامی نیست، بلکه عربی در مقابل عجمی است و در این رابطه قطر و عربستان بیشترین سرمایه‌گذاری را کردند.
سفیر ایران در مالزی افزود: غربی‌ها به این نتیجه رسیدند که ظاهر تحولات خاورمیانه ممکن است، غربی باشد اما ماهیت و عمقش اسلامی است و در بطن خود جمهوری اسلامی را دارد و جریان کلی به سوی همسویی با ایران باز می‌گردد.

* آمریکا در عراق به نفع ایران کنار رفت
وی به درماندگی آمریکا در عراق اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها به شدت احساس وحشت کردند و به نفع ایران کنار رفتند در حالی که در عراق بیش از 3 هزار میلیارد دلار به میزان بیش از 10 سال بودجه‌ جمهوری اسلامی ایران هزینه کرده بودند.
زاهدی گفت: در افغانستان هم به اهدافشان نرسیدند، یعنی موازنه‌ قدرت به نفع جمهوری اسلامی رقم خورد و توطئه‌های امروز هم علیه ما در همین راستا تدارک می‌شود.

* می‌خواهند با انتخابات ایران را بشکنند
سفیر ایران در مالزی تصریح کرد: به هر وسیله‌ای می‌خواهند ایران را بشکنند و انتخابات یکی از مصادیق این بحث است که هوشیاری همگان را می‌طلبد.
زاهدی افزود: سوریه در خط مقدم کشورهایی است که در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده‌ و از حزب‌الله لبنان و جنبش حماس نیز حمایت می‌کند، پس اگر سوریه را بزنند، حماس و حزب‌الله هم نمی‌توانند از ایران دفاع کنند و ایران تنها می‌ماند در نتیجه ما ایستادیم تا سنگر سوریه حفظ شود.
وی پیرامون توطئه‌های دشمن برای انتخابات مجلس نهم، گفت: آنها می‌خواهند از این فرصت برای اضمحلال نظام استفاده کنند و با زیر سئوال بردن مشروعیت و مقبولیت نظام، فتنه‌ای بزرگ‌تر از فتنه‌ی 88 را تدارک دیده‌اند.
زاهدی ضمن تاکید بر رویکرد وحدت بین اصولگرایان افزود: اگر وحدت نکنیم، خیانت کرده‌ایم و آیندگان ما را محاکمه می‌کنند.
انتهای پیام/غ10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول