اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو حزب موتلفه اسلامی:

استراتژی جنگ‌ها با فناوری اطلاعات و ارتباطات تغییر می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به پیشرفت‌های فناوری اطلاعات گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات استراتژی جنگ‌ها را تغییر می‌دهد.

استراتژی جنگ‌ها با فناوری اطلاعات و ارتباطات تغییر می‌کند
فتح‌الله فرجی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با بررسی زمین‌گیر کردن هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط نیروهای سایبر کشورمان اظهار داشت: امروز فناوری اطلاعات پیشرفت‌های شایان توجهی داشته است تا جایی که بسیاری از کارشناسان نظامی جنگ‌های آینده موجود در دنیا را جنگ سایبریک می‌دانند.
عضو کارگروه علمی باشگاه نویسندگان انقلاب اسلامی عنوان کرد: پیشرفت‌های فناوری اطلاعات صرفا نحوه جنگیدن را متحول نمی‌کنند بلکه ماهیت و هدف از جنگ را نیز دستخوش تغییر می‌کنند.
وی ادامه داد: در واقع اینکه جنگ چگونه آغاز می‌شود، چگونه خاتمه می‌یابد، چه مدت طول می‌کشد و چه افرادی در آن شرکت می‌کنند، همگی به خاطر فراگیر شدن فناوری اطلاعات و ارتباطات تغییر می‌کند و امروز می‌بینیم فرمانده کل ناتو خواستار تغییر مفاد پیمان ناتو با توجه به پیشرفت‌های فناوری اطلاعات و اهمیت جنگ سایبریک شد و احتمال داده است بحران بعدی جهانی با یک حمله سایبر در فضای مجازی آغاز می‌شود و تهاجم فیزیکی آغازگر یک چنین درگیری نیست.
فرجی تاکید کرد: امروزه با توجه به وجود حساسه‌ها، شبکه‌ها و سیستم‌های ارتباطی می‌توان اطلاعات فراوانی درباره صحنه نبرد کسب کرد و اقدامات یگان‌ها و سکوهای نظامی مستقل را بهتر هماهنگ کرد. اما همه این پیشرفت‌ها سبب می‌شوند که سازمان نظامی و ماشین جنگی دقیقا در لبه بی‌نظمی و اغتشاش حرکت کند.
این پژوهشگر در ادامه خاطرنشان کرد: اهمیت این مسائل تا جایی است که امروزه واحدهای سایبریک مستقل در نیروهای نظامی و اطلاعاتی کشورهای گوناگون تشکیل شده و هر کشوری سعی دارد نقش موثری در عرصه سایبریک و جنگ الکترونیک ایفا کند و در این بین نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران نیز از درک اهمیت فضای سایبر غافل نبوده و به جرات می‌توان گفت ایران امروز دومین کشور دنیا در زمینه تکنولوژی‌های سایبریک و امنیتی جهان است.
وی ادامه داد: زمانی که آمریکایی‌ها پرنده فوق پیشرفته جاسوسی خود را بر آسمان‌های کشورمان به پرواز درآوردند به هیچ وجه احتمال تصاحب آن توسط نیروهای ایرانی را نمی‌دادند اما تصاحب این پرنده توسط نیروهای سایبر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان دهنده قدرت فوق تصور سایبریک ایران بود و جهان را مبهوت کرد.
عضو موتلفه اسلامی گفت: حال اوباما در اقدامی مضحک خواستار پس گرفتن این غنیمت ارزشمند کشورمان شده است و این در حالی است که اقدامات غیرقانونی و مخفیانه آمریکا علیه ایران و دیگر کشورها و عدم پیوستن این محور شرارت جهانی به دادگاه جنایی بین‌المللی نوعی زور گویی به ملل مختلف و رژه قدرت است اما ایرانیان نشان دادند از هیچ قدرتی نمی‌هراسند و خود به تنهایی و بدون نیاز به کمک مجامع بین‌المللی قادر به دفاع از منافع کشور هستند.
عضو کارگروه علمی باشگاه نویسندگان انقلاب اسلامی در پایان اقدام سایبریک سپاه پاسداران را ستود و تصریح کرد: از این پس مسئولیت نیروهای نظامی و امنیتی کشور بسیار سنگین تر از گذشته است چرا که دشمن هم‌اکنون آگاه شده و قطعا اقدامات نفوذگرانه پیشرفته‌تری در راستای ترمیم حقارت ناشی از شکست اخیر انجام می‌دهد که آگاهی بیش از پیش نیروهای سایبر کشورمان را می‌طلبد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول