اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد

چاپ سالانه یک میلیون جلد کتاب در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از چاپ سالانه بالغ بر یک میلیون و 200 هزار نسخه کتاب در این استان خبر داد.

چاپ سالانه یک میلیون جلد کتاب در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، منصور ایمانی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه کتاب گیلان، گلستان کتاب را نتیجه باغبانی ناشران دانست.
وی با بیان اینکه 111 ناشر کتاب در گیلان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: هر سال 500 عنوان کتاب در گیلان به چاپ می‌رسد که حدود 350 عنوان آن از چاپ نخست است.
این مسئول با بیان اینکه 130 نشریه مکتوب در استان فعالیت دارند، ادامه داد: تیراژ عناوین چاپ شده در گیلان نیز بیش از یک‌ میلیون و 200 هزار نسخه در سال است.در گیلان بالغ بر یک‌هزار مرکز فرهنگی شامل موسسات چاپخانه و آموزشگاه فعالیت دارند که در کنار مدارس و دانشگاه‌ها نشان از ظرفیت بالای فرهنگی استان دارد.
ایمانی، گیلان را در امر مطبوعات دومین استان کشور نامید و تصریح کرد: شاخص فرهنگ مطالعه در گیلان بالاست و این استان را به عنوان نخستین خاستگاه تشیع و سردمداران می‌شناسند
وی، یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت را میزان نشر کتاب دانست و گفت: برای کمتر کسی پوشیده است که میزان آگاهی و دانایی مردم یک کشور، ارتباط مستقیمی با میزان مطالعه و کتابخوانی آنها دارد. گیلان از جمله استان‌هایی محسوب می‌شود که همواره موضوع فرهنگ به ویژه مقوله کتاب و کتابخوانی برای اهالی این سرزمین مهم و قابل بوده است.
وی، افزود: پیشینه فرهنگی ما و شمار کتاب‌ها و کتابخانه‌ها در عصر شکوفایی تمدن اسلامی و اهتمام دانشمندان اسلامی و ایرانی در پدید آوردن آثار ارزشمند جهانی ناظر بر اهمیت کتاب و کتابخوانی است.
ایمانی، گسترش ابعاد اجتماعی و فرهنگی نمایشگاه کتاب، برگزاری نشست‌ها و برنامه‌های خاص فرهنگی، دیدار با اهل کتاب و رصد تازه‌های نشر و گفت‌وگو با اهل قلم را از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه کتاب عنوان کرد.
وی  ابراز داشت: امسال در هفتمین نمایشگاه کتاب گیلان که سال گذشته ششمین آن برگزار شده بود و قبل از آن چهار سال برپایی نمایشگاه کتاب در استان متوقف بود، حدود 400 ناشر از سراسر کشور شرکت دارند.
این مسئول بیان داشت: عرضه 30 هزار جلد کتاب در 200 غرفه از جمله مزایای این نمایشگاه کتاب است و با توجه به تخفیف 50 درصدی و مزایای ایجاد شده، انتظار می‌رود بیش از یک‌هزار نفر از هفتمین نمایشگاه کتاب گیلان بازدید کنند.
وی همچنین با اشاره به مکان برگزاری نمایشگاه و دوری راه، اذعان داشت: چند دستگاه اتوبوس شهری در خیابان فرهنگ رشت آماده جابه جایی مسافران به صورت رایگان در مدت برپایی نمایشگاه است.
به گزارش فارس، نمایشگاه کتاب گیلان از امروز تا 23 دی جاری در محل سالن فرش گیلان در پنج کیلومتری جاده تهران دایر است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول