اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

اردبیل صاحب یک هزار و 580 تخت بیمارستانی است

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ‌استان اردبیل هم‌اکنون صاحب یک هزار و 580 تخت بیمارستانی برای درمان و مداوای بیماران است.

اردبیل صاحب یک هزار و 580 تخت بیمارستانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن قبادی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات حوزه سلامت، بهداشت و درمان اردبیل اظهار داشت: هم‌اکنون شش مرکز جراحی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که پنج مورد آن در اردبیل و یک مورد در مشگین‌شهر واقع شده است.
وی از فعالیت 360 مطب پزشکان در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: بیش از نیمی از این مطب پزشکان در اردبیل واقع شده و با توجه به مراجعات بسیار زیاد این تعداد همچنان جوابگوی بیماران و مراجعه‌کنندگان نیست.
قبادی تعداد تخت بیمارستان‌ها را در مجموع یک هزار و 580 مورد اعلام کرد و افزود: بیش از یک هزار و 197 تخت بیمارستانی دانشگاهی و 388 تخت بیمارستانی بخش خصوصی و تأمین اجتماعی را شاهد هستیم.
این مسئول خاطرنشان کرد:‌ تا دو سال آینده باید این ظرفیت‌ها تا دو هزار تخت ارتقا یابد به طوری که با تکمیل بیمارستان 120 تختخوابی پارس‌آباد و الحاقی بیمارستان پارس‌آباد و همچنین 125 تختخوابی ترومای اردبیل این ارتقا را شاهد و ناظر می‌باشیم.
وی همچنین از صدور مجوز برای ساخت بیمارستان معوض فاطمی در اردبیل خبر داد و اضافه کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این تخت‌های بیمارستانی می‌توان ظرفیت پیش‌بینی شده را محقق کرد.
قبادی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه 196 مطب پزشک عمومی، 95 دندان‌پزشک، 77 دفتر کار مامایی، 21 مطب فوق‌تخصصی و 245 مطب تخصصی در استان به بیماران و افراد مراجعه‌کننده خدمات ارایه می‌کنند، ادامه داد: این گسترش و توسعه با برنامه پنجم و مطابق با سیاست وزارت بهداشت در حال پیگیری و استمرار است.
 
*نیروی درمانی با مراجعه بیماران همخوانی ندارد
به گزارش فارس، معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه کمبود نیرو در بخش بهداشت و درمان با توجه به قدیمی بودن چارت سازمانی ملموس به نظر می‌رسد، گفت: 90 درصد دانشگاه‌های کشور با مشکل کمبود نیروی بهداشتی و درمانی مواجه هستند که با ترمیم چارت قدیمی این حوزه می‌توان این مشکل را برطرف کرد.
قبادی از اجرای قانون ارتقای بهره‌وری به ویژه در حوزه کار پرستاران به عنوان یک راهکار کاستن از این مشکلات یاد کرد و افزود: ما بخشی از کمبود نیروی پرستاری خود را از این طریق تأمین کرده ولی همچنان به جذب نیروهای جدید در حوزه بهداشت و درمان نیازمند هستیم.
وی با اعلام اینکه سالانه 30 تا 50 نفر نیروی متخصص به ویژه در رشته‌های دارای خلأ و کمبودها جذب می‌شود، تصریح کرد: ما در کنار جذب نیرو با آموزش‌های مستمر تلاش می‌کنیم تا توانمندی نیروهای خود را ارتقا داده و در حوزه خدمات‌رسانی با کیفیت بیشتر تلاش کنیم.
انتهای پیام/ی20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول