اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمانشاه خبر داد

افزایش 85 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از مرز پرویزخان

خبرگزاری فارس: استاندار کرمانشاه از افزایش 85 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از مرز پرویزخان خبر داد.

افزایش 85 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از مرز پرویزخان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه صادرات کالاهای غیرنفتی استان طی 9 ماه سال جاری به 871 میلیون و 600 هزار دلار رسیده است که از نظر وزنی 85 درصد و از نظر ارزشی 36 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. 
بر اساس گزارش استانداری، وی اضافه کرد: صادرات غیرنفتی استان کرمانشاه با احتساب سایر گمرکات بالغ بر هزار و 497 میلیون و 900 هزار دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزایش وزنی و 17 درصد افزایش ارزشی را نشان می‌دهد.
هاشمی تصریح کرد: در بخش گروه‌های کالایی، بخش صنعت با 764 میلیون و 300 هزار دلار و وزن 9/2221 بیشترین سهم را دارا بوده و سپس بخش کشاورزی با 101 میلیون و 800 هزار دلار و صنایع دستی با 5 میلیون دلار به ترتیب بیشترین سهم را در صادرات استان به خود اختصاص داده‌اند.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: اقلام معدنی با 155 درصد و صنایع دستی با 139 درصد رشد در میزان صادرات به ترتیب دارای بالاترین سهم بوده‌اند.
وی با بیان اینکه از بازارچه پرویز خان یک میلیون و 200 هزار دلار، شوشمی 16 میلیون و 400 هزار دلار و شیخ صالح 4 هزار و 384 دلار صادرات صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: گمرک پرویزخان با 554 میلیون دلار صادرات دارای بیشترین سهم صادرات بوده است.
استاندار کرمانشاه در پایان گفت: سیمان خاکستری، کیک و بیسکویت، ظروف آلومینیوم، بستنی و رب گوجه بالاترین حجم کالاهای صادراتی استان هستند.
لازم به ذکر است، عمده کشورهای وارد کننده کالاهای استان به ترتیب عراق، کویت و قطر هستند.
انتهای پیام/ی30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول