اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نفت خبر داد

برنامه‌ریزی برای اجرای پایانه صادراتی جاسک

خبرگزاری فارس: وزیر نفت گفت: پروژه پایانه صادراتی نفتی جاسک از مهم‌ترین پروژه‌های صادرات نفتی ایران است و برنامه‌ریزی برای اجرای این پروژه مهم در دست انجام است.

برنامه‌ریزی برای اجرای پایانه صادراتی جاسک
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رستم قاسمی پیش از ظهر امروز در حاشیه سفر به جزیره خارک در جمع مدیران نفتی این جزیره اظهار داشت: این پروژه از مصوبات دولت در سال 87 بوده و مشاور آن در حال مطالعه طراحی‌های پایه آن است.
وی افزود: ماموریت این پایانه انتقال نفت خام کشورهای حوزه دریای خزر و صادرات بخشی از نفت خام به مناطق خشکی است.
وزیر نفت اضافه کرد: هم‌اکنون در حال بررسی برای اجرای این پروژه هستیم ضمن اینکه تملک اراضی آن نیز صورت گرفته است.
قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش‌های کارکنان صنعت نفت در جزیره خارک اظهار داشت: باید با ارائه طرح‌های انگیزشی، زمینه فعالیت بیشتر کارکنان را در این جزیره فراهم کرده تا انگیزه حضور و فعالیت آنان در صنایع نفتی خارج بیشتر شود.
وی با اشاره به نقش خارک در پیشبرد اهداف توسعه‌ای وزارت نفت گفت: جزیره خارک در دوران دفاع مقدس و پس از آن دین خود را به نظام اسلامی ادا کرده و پیشانی جهاد اقتصادی کشور محسوب می‌شود.
قاسمی ادامه داد: کارکنان صنعت نفت و مردم بومی این جزیره نیز جهادگران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند که مردانه در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمن ایستادگی کردند.
مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران نیز در این دیدار گفت: صادرات 95 درصد نفت خام کشور از جزیره خارک نشان از اهمیت بالای این منطقه در کشور دارد.
سید پیروز موسوی با اشاره به نقش جزیره خارک در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: ایثارگری مردم خارک در دوران دفاع مقدس نمادی از صبر و مقاومت ملت ایران در مقابل دشمنان است.
وی گفت: ساخت چهار مخزن نفتی با ظرفیت 4 میلیون بشکه نفت از مهم‌ترین پروژه‌های شرکت پایانه‌های نفتی ایران است.
مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران اضافه کرد: پیگیری برای اجرای مصوبات سفر دولت به خارک از اولویت‌های ماست و با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کنیم.
لازم به ذکر است در سفر وزیر نفت به جزیره خارک، رستم قاسمی به همراه مدیران عامل شرکت ملی نفت و فلات قاره ایران از بخش‌های مختلف تاسیسات نفتی خارک دیدن کردند.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول