اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر مناطق محروم خبر داد

اختصاص 400 میلیارد ریال به ستاد راهبردی جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: ستاد راهبردی جنوب با پروژه‌های ابلاغ شده از سوی دفتر معاون رئیس جمهور فعال شده است و باپیگیری‌های انجام شده 400 میلیارد ریال اعتبار به ستاد راهبردی جنوب استان کرمان اختصاص یافته است.

اختصاص 400 میلیارد ریال به ستاد راهبردی جنوب کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، جلیل بشارتی عصر امروز در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های جنوبی استان کرمان اظهار داشت: ستاد راهبردی جنوب کرمان با پروژه‌های ابلاغ شده از سوی دفتر معاون رئیس جمهور فعال شده است.
وی این پروژه‌ها را در زمینه کشاورزی، زیرساخت‌های راه و ... عنوان کرد و افزود: ستاد راهبردی تاکنون جلسات متعددی در این مورد برگزار کرده است و جلسه اصلی آن نیز طی ماه‌های آینده برگزار می‌شود.
بشارتی هدف از این سفر را پیگیری پروژه‌های ستاد راهبردی ذکر و تصریح کرد: در این سفر از طرح‌های زیادی در منطقه جنوب کرمان از جمله در زمینه فرآوری خرما، پودر سنگ، نایلون و نایلکس بازدید به عمل آمد.
وی با بیان اینکه به پروژه‌های گسترده‌ای برای طرح‌های تکمیلی در واحدهای جنوب از جمله در بخش حمل و نقل نیازمند هستیم، بیان کرد: این منطقه با توجه به اینکه با آب‌های آزاد فاصله کمی دارد، دارای مزیتی بسیار عالی محسوب می‌شود.
بشارتی بحث صادرات و مرکبات را در منطقه مهم دانست و بیان داشت: مهم‌ترین برنامه این سفر بازدید سرمایه‌گذاران استان‌های خراسان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد و کرمان از مناطق جنوبی استان کرمان است که با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده است.
وی عنوان کرد: بزرگ‌ترین کارخانه تولید و فرآوری مواد غذایی جنوب شرق کشور در شهرستان عنبرآباد در حال احداث است.
بشارتی گفت: در صورت بهره‌برداری از این کارخانه که «نیلی صنعت» نام دارد برای بیش از 450 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این کارخانه با مشارکت بخش خصوصی و بنیاد برکت احداث می‌شود. 
رئیس دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اظهار داشت: کارخانه تولید پلاستوفوم شهرستان کهنوج نیز امروز با حضور جمعی از مسئولان کشوری و محلی به بهره‌برداری رسید.
وی با اشاره به اینکه در این کارخانه انواع پانل‌های سقفی و دیواری تولید می‌شود، افزود: در این طرح برای حدود 9 نفر اشتغالزایی صورت گرفته است.
بشارتی تصریح کرد: همچنین از کارخانه تولید رب گوجه فرنگی و کنسروجات، مرباجات، ترشیجات و خیارشور «ترگل» شهرستان کهنوج بازدید به عمل آمد.
وی با توجه به اینکه از روند کار کارخانه «کیان‌پلاست» این شهرستان نیز بازدید صورت گرفت، بیان داشت: این کارخانه روزانه بیش از 20 تن فریزر و نایلکس تولید می‌کند.
بشارتی اشتغالزایی این کارخانه را بیش از 80 نفر خواند و بیان کرد: برای اجرای این طرح بیش از 3 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر برای 12 شرکت تولیدی و صنعتی در شهرستان منوجان موافقتنامه اصولی صادر شده و آماده کار هستند.
بشارتی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در نواحی صنعتی این شهرستان با زیربنای 50 هکتار احداث می‌شوند.
وی از پیشرفت صد درصدی نواحی صنعتی شهرستان منوجان خبر داد و اذعان کرد: برای اجرای این طرح بیش از یک میلیارد تومان هزینه شده است.
بشارتی گفت: کار ساخت کارخانه تولید پودر سنگ، فرآوری سنگ‌های تزئینی و ساختمانی و سردخانه این نواحی نیز آغاز شده است.
رئیس دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اظهار داشت: طرح احداث تولید قطعات بتنی نیز در این شهرستان در دست اجراست.
وی از راه‌اندازی و ساخت دو واحد باربری فعال در این منطقه خبر داد و افزود: تمام زیرساخت‌ها در نواحی صنعتی شهرستان منوجان آماده سرمایه‌گذاری است.
بشارتی بزرگ‌ترین مزیت این شهرستان را نزدیکی به بندر صادراتی شهید رجایی عنوان و تصریح کرد: تمام مواد اولیه مورد نیاز در شهرستان منوجان مهیاست.
رئیس دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: ستاد راهبردی جنوب با پروژه‌های ابلاغ شده از سوی دفتر معاون رئیس جمهور فعال شده است و با پیگیری‌های انجام شده، 400 میلیارد ریال اعتبار به ستاد راهبردی جنوب استان کرمان اختصاص یافته است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول