اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی استان مرکزی:

ستاد راهبردی بناهای مذهبی در استان مرکزی تشکیل شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی از تشکیل ستاد راهبردی بناهای مذهبی و گردشگری زیارتی در استان مرکزی خبر داد.

ستاد راهبردی بناهای مذهبی در استان مرکزی تشکیل شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی، مجتبی رضوانی گفت: برای نخستین بار ستاد راهبردی بناهای مذهبی و گردشگری زیارتی با حضور دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که در توسعه و رونق گردشگری زیارتی نقش دارند، تشکیل شد.
وی افزود: اعضای این ستاد شامل مدیران کل و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و سه نفر از نخبگان و اندیشمندان حوزه گردشگری است.
سرپرست اداره‌ کل میراث فرهنگی ادامه داد: در این کمیته برنامه‌های مختلفی برای توسعه گردشگری زیارتی طراحی شده که تاکنون سه نشست تخصصی در باره نقش بقاع متبرکه و امامزاده‌ها در گردشگری زیارتی و راهکارهای توسعه این حوزه با حضور کارشناسان و متخصصان برگزار شده است که در آغاز کار برنامه‌های متنوعی از جمله مرمت، حفظ و توسعه متناسب امامزاده سهل ابن علی آستانه در دستور کار قرار گرفته است.
رضوانی  اظهار داشت: گردشگری مذهبی یعنی استفاده از همه استعدادها و ظرفیت‌های مذهبی پرجاذبه استان و بر اساس این نگاه شهرهایی همچون خمین، آستانه، ساروق و ساوه علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی می‌توانند در جذب شیعیان و گردشگران برای سفر زیارتی به استان مرکزی بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
وی افزود: موضوع گردشگری زیارتی یک موضوع چند ‌وجهی است، از یک سو به عنوان یک امر مذهبی مورد توجه قرار دارد، از سوی دیگر بسیاری از مردم روح و جان خود را با گردشگری زیارتی پالایش می‌کنند و این امر از مهم‌ترین وجوه گردشگری زیارتی است و حتی لازم است که با ترویج صحیح مبانی زیارت و تقرب به ائمه آثار فرهنگی و معنوی این زیارت‌ها را افزایش داد تا بتوانیم آثار اجتماعی آن را در تمامی ابعاد اجتماعی بسط دهیم، از یک سو نیز گردشگری زیارتی به عنوان یکی از زیربناهای اقتصادی گردشگری تعداد زیادی شغل پایدار ایجاد کرده است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گفت: میراث فرهنگی در شش ماهه اول سال جاری توانست با آماده سازی امکانات و زیرساخت‌های لازم زمینه سفر هزاران نفر از شیعیان و عاشقان اهل بیت(ع) از سراسر ایران به استان را فراهم کند.
رضوانی خاطر نشان کرد: نباید فراموش کنیم که موضوع توسعه گردشگری زیارتی از جمله شاخه‌های نادر گردشگری است که در این سال‌ها استراتژی آن بیش از سایر شاخه‌های گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: در توسعه گردشگری زیارتی همواره باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که معنویت در این شاخه بسیار حائز اهمیت است و ارائه ‌دهندگان خدمات گردشگری باید بدانند که بیش از هر چیز خادمان اولیای خدایند تا کاسبانی که تنها به قصد معاش آمده باشند.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول