اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس راه و ترابری فردوس خبر داد

نیاز 150 کیلومتر از راه‌های فردوس به عملیات سیلکوت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و ترابری شهرستان فردوس گفت: بیش از 150 کیلومتر از راه‌های شهری و روستایی شهرستان فردوس نیاز مبرم به اجرای عملیات سیلکوت دارد.

نیاز 150 کیلومتر از راه‌های فردوس به عملیات سیلکوت
علی‌اکبر پیشاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: آسفالت بیش از 60 درصد جاده‌ها از نوع سرد است که باید هر دو سال یکبار برای حفظ سطح رویه آسفالت، عملیات سیلکوت بر روی آن اجرا شود.
وی افزود: در صورت عدم اجرای عملیات سیلکوت بر روی راه‌های سطح شهرستان، خسارت جبران‌ناپذیری به راه‌های حوزه استحفاظی شهرستان فردوس وارد می‌شود.
پیشاوری تصریح کرد: با اجرای عملیات سیلکوت عملا قیر پخش شده بر روی آسفالت، سبب نفوذ در بین خلل، فرج و درزهای آسفالت شده و با ریختن ماسه بر روی قیر، سطح تثبیت می‌شود.
رئیس اداره راه و ترابری فردوس یادآور شد: راه‌ها یکی از سرمایه‌های اصلی هر کشور به شمار می‌رود و به طور مستقیم با اقتصاد کشور ارتباط دارد و سالانه هزینه زیادی صرف حفظ و نگهداری آن می‌شود.
وی گفت: در حال حاضر شهرستان فردوس دارای یک هزار و 334 کیلومتر راه همسنگ آسفالت و خاکی است که این مقدار 452 کیلومتر راه همسنگ شهری و 882 کیلومتر راه همسنگ روستایی را شامل می‌شود.
پیشاوری افزود: بیش از 60 درصد راه‌های آسفالته روستایی در دولت‌های نهم و دهم به بهره‌برداری رسیده و در بخش راه‌های اصلی نیز 25 درصد جاده جدید در حوزه شهرستان فردوس احداث شده است.
رئیس اداره راه و ترابری فردوس لکه‌گیری و درزگیری، آکس‌گذاری سطح راه‌ها، نصب تابلوها و علائم، تنقیه پل‌ها، رفع نقاط حادثه خیز، تیغ زنی جاده‌های خاکی، گشت‌های زمستانی و اکیپ‌های نوروزی را از جمله اقدامات صورت گرفته در رابطه با نگهداری راه‌ها عنوان کرد.
وی یادآور شد: در حال حاضر همه روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان فردوس از نعمت راه آسفالت برخوردار هستند.
پیشاوری گفت: حجم بالای تردد در حوزه راه شهرستان فردوس این ضرورت را ایجاد می‌کند که در راستای افزایش ایمنی و ارتقای سطح راه‌ها، تلاش مضاعفی داشته باشیم چرا که ارتقای سطح راه برابر با افزایش ضریب ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول