اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:

هنر نباید وسیله‌ای برای رسیدن به جاه و مقام باشد

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: اگر هنر وسیله‌ای برای رسیدن به جاه و مقام و قدرت باشد و یا از آن اسبابی برای شهرت‌طلبی استفاده شود ملعبه‌ای در دست استکبار جهانی و دین‌ستیزان خواهد بود.

هنر نباید وسیله‌ای برای رسیدن به جاه و مقام باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک با مسئولان و اعضای انجمن‌های ادبی و هنری بسیج هنرمندان استان اردبیل اظهار داشت: هنرمندان در کنار علمای دین یکی از تاثیرگذار‌ترین قشر جامعه هستند و تاثیرگذاریشان می‌تواند از جنبه‌ای منفی باشد و یا جنبه مثبت به همراه داشته باشد.
مدیر سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: اگر هنرمندان هنر را به عنوان هدیه الهی بدانند در قالب‌های مختلف هنری برای رسیدن به ارزش‌های الهی و دینی در کنار کسب کمالات انسانی و فضیلت‌های اخلاقی،‌ ملی و اجتماعی دیگران را نیز به سوی همان فضیلت‌ها، ‌ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی هدایت می‌کنند.
این مسئول ادامه داد: به یقین این عمل به خاطر داشتن رنگ خدایی در جامعه ماندگار می‌ماند و از صاحبان چنین هنر‌هایی نیز به نیکی یاد می‌شود.
دشتی با اشاره به اینکه آثار قلم بزرگانی همچون شیخ‌مفید، ابن سینا، ابن خلدون، علامه طباطبایی، شهید مطهری و بزرگان دیگر به خاطر داشتن رنگ خدایی و ترویج معنویت باقی و ماندگار است، افزود: اگر اثری در جامعه ترویج معنویت کند به یقین در خدمت بشریت قرار گرفته و سال‌های سال ماندگار می‌ماند که مورد استفاده انسان‌ها با ادیان متفاوت و سلایق گوناگون خواهد بود.
دشتی تصریح کرد: بر خلاف آن اگر هنرمندی هنر را برای رسیدن به جاه و مقام و قدرت و کسب وجهه سیاسی، اجتماعی و شهرت وسیله قرار دهد این هنر ماندگار نخواهد بود و چنین هنرمندانی خیلی زود ملعبه صاحبان قدرت، ‌ثروت و استکبار جهانی قرار می‌گیرند.
این مسئول در ادامه اظهار داشت:‌ هنرمندان بسیجی به دنبال خلق آثاری هستند که بتوانند در خدمت بشریت قرار گیرند و مخاطبان را به سوی خداپرستی،‌ درک زیبایی‌های حقیقی سوق داده و او را در رسیدن به کمال دنیوی و اخروی کمک کنند.
مدیر سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل ادامه داد: تعداد هشت انجمن هنری و ادبی در سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل به صورت رسمی در رشته‌های ادبیات داستانی، خوشنویسی، عکاسی، شعر،‌ فیلم و هنرهای تجسمی و نمایشی ایجاد شده است.
دشتی گفت: با آغاز فعالیت این انجمن‌ها شاهد رشد و شکوفایی رشته‌های مختلف ادبی و هنری استان خواهیم بود.
این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از سازمان‌های فرهنگی و هنری پروژه‌های هنری را در اختیار هنرمندان سایر استان‌ها قرار می‌دهند، تصریح کرد: با بودن هنرمندان خوب و با استعداد و متعهد در داخل استان نیاز به چنین کارهایی نیست.
انتهای پیام/صا10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول