اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

اردبیل جزو مراکز برگزار کننده انتخابات به صورت مکانیزه نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: اردبیل جزو مراکز استان‌های برگزار ‌کننده انتخابات به صورت مکانیزه نیست.

اردبیل جزو مراکز برگزار کننده انتخابات به صورت مکانیزه نیست
یوسف اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در 10 درصد حوزه انتخابیه کشور قرار است تمام مراحل انتخابات مکانیزه و رایانه‌ای شود که هر چند وزارت کشور در این زمینه ابلاغی به استان‌ها نداشته است اما به نظر می‌رسد اردبیل جزو این 10 درصد نباشد.
وی بیان داشت: به نظر می‌رسد این کار در اکثر حوزه‌های تک نماینده انجام شود اما سعی کردیم در شعب انتخابات در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر،‌ نمین و سرعین برخی اقدامات و فعالیت‌ها را به صورت رایانه‌ای انجام دهیم به گونه‌ای که در ثبت نام نیز همین رویه را داشته‌ایم.
این مسئول با اعلام اینکه قانون‌گذاری بیشتر تمایل و معتقد به تبلیغات توزیعی در انتخابات مجلس نهم است، افزود تلاش می‌کنیم در مراکزی که تعیین می‌کنیم نشست‌ها و گفتمان چهره به چهره انتخاباتی را داشته باشیم و بار دیگر انتظار داریم کاندیداها طرفداران آنها و رسانه‌ها از تبلیغات زودهنگام بپرهیزند چرا که مسئولیت مستقیم تبلیغ غیرقانونی در نشریات بر عهده خود کاندیداها است.
فرماندار اردبیل اضافه کرد: اعتقاد دارم هر کس به وظایف خود عمل کند و بهانه به دست کسی ندهد انتخاباتی سالم و در شأن نظام خواهیم داشت چرا که قرار نیست در عرصه انتخابات خوبی‌ها، خدمات انجام شده و توانمندی‌های دولت زیر سئوال برود.
رئیس ستاد انتخابات اردبیل، نیر، نمین و سرعین هرگونه حرکت تحریک‌آمیز از سوی کاندیداها و طرفداران آنها را نامربوط خواند و گفت: هیچ کاندیدایی حق ندارد سخن از اختلاف و تحریک قومیت‌ها و قبایل و گروه‌ها بزند و یا با وعده‌های بی‌سرانجام و القاب نامربوط و حتی برخی مظلوم‌نمایی و طرح سخنان غیرواقعی از آب گل‌آلود ماهی بگیرد، بلکه در این انتخابات باید این حرمت‌ها حفظ شده و فرصت توانمند کردن نظام مغتنم شمرده شود.
وی با اشاره به بازدید خبرنگاران از مراحل مختلف فعالیت ستاد انتخاباتی در اردبیل ابراز داشت: در روز انتخابات در اتاق شیشه‌ای همه اتفاقات انتخاباتی از سوی خبرنگاران رصد می‌شود و ما به این دلیل مدعی برگزاری شیشه‌ای انتخابات هستیم که هیچ چیز از دید‌ها پنهان نماند.
این مسئول در پایان اظهار داشت: تا چند روز آینده نتایج اولیه تعیین صلاحیت‌ها به خود کاندیداها به صورت محرمانه اعلام می‌شود و در مراحل مختلف اعتراض و بررسی صلاحیت‌ها در مراحل بالاتر تا پایان بهمن ماه صلاحیت نهایی افراد اعلام می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول