اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اصفهان؛

بازار خرید و فروش اختراعات راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون علم و فناوری ریاست جمهوری گفت: به زودی بازار ارزش‌گذاری و خرید و فروش اختراعات در اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

بازار خرید و فروش اختراعات راه‌اندازی می‌شود
نسرین سلطان خواه در حاشیه برگزاری جشنواره منطقه‌ای کوهرنگ در اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: مخترعان به منظور تجاری سازی تولیدات علمی خود می‌توانند از ظرفیت‌های شهرک علمی و تحقیقات اصفهان و مراکز رشد این استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم استفاده کنند.
وی بیان داشت: به مخترعانی که اختراعات آنها زمینه تجاری شدن دارند، کمک می‌شود با ظرفیتی که استان اصفهان دارد، بازار ارزش‌گذاری و خرید و فروش اختراعات را راه‌اندازی کنیم.
معاون علم و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: اصفهان از دیر باز خاستگاه تولد و رشد نوآوران، مخترعان و مبتکران کشور بوده است همان‌طور که به وضوح شاهد اختراعاتی همچون حمام شیخ بهایی و منارجنبان بودیم.
وی ادامه داد: جوانان این خطه باید میراث‌داران خوبی برای گذشتگان باشند و همچون گذشتگان به خوبی در حیطه اختراعات وارد شوند.
سلطان خواه که برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای اختراعات را جایگزین مناسبی برای استفاده از ظرفیت‌های مخترعان کشور دانست، افزود: زمانی که مشاهده شد هر سال عده‌ای از مخترعان به منظور شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی اختراعات از کشور خارج می‌شدند و تنها نتیجه‌ای که برای آنها داشت، دریافت یک لوح سپاس بود تصمیم گرفتیم که جشنواره‌های منطقه‌ای را در داخل کشور برگزار کنیم تا از خروج ایده‌ها و افکار بکر جوانان ایران به خارج جلوگیری شود.
وی ادامه داد: در این جشنواره‌ها به جای اینکه لوح سپاس به مخترعان داده شود، یک کمک بلاعوض سه تا پنج میلیون تومان و معافیت از سربازی در قدم اول به مخترعان تسهیلات داده می‌شود.
معاون علم و فناوری ریاست جمهوری گفت: یک مخترع زمانی که بتواند اختراع خود را به مرحله تجاری سازی برساند و به مشتری بفروشد می‌تواند نتیجه زحمات خود را ببیند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول