اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن شهر گرگان خبر داد

صدور 15 هزار جلد سند مالکیت در روستاهای گرگان

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن شهرستان گرگان گفت: در 54 روستای گرگان نزدیک به 15 هزار جلد سند مالکیت صادر شده است.

صدور 15 هزار جلد سند مالکیت در روستاهای گرگان
داود خسروی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در گرگان 100 روستا وجود دارد که در 54 روستا سند مالکیت صادر شده و اگر مسئله موقوفه در این روستاها حل شود در باقی روستاها نیز این اقدام انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: صدور سند روستایی در برنامه دوم توسعه مطرح شد، اما عملیات اجرای آن از برنامه سوم توسعه شروع شد.
خسروی ابراز داشت: این طرح با مشارکت شورا و دهیار روستا که وظیفه تشکیل پرونده را دارند، بنیاد مسکن به عنوان نماینده روستائیان و اداره ثبت در حال انجام است که از روند خوبی برخوردار بوده، اما به دلیل بحث موقوفه زمین‎ها و بنیاد علوی صدور سند مالکیت با کندی مواجه است.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان گرگان تصریح کرد: در بحث موقوفه هماهنگی‎هایی انجام شد و سندها با نام مالکان و با رعایت سهم موقوفه انجام می‎شود، اما در بخش بنیاد علوی که در سفر دوم و سوم رئیس جمهور نیز مطرح شده این مسئله هنوز مسکوت مانده است.
وی در ادامه به تسهیلات مسکن به روستائیان اشاره کرد و ابراز داشت: به دلیل اینکه روستائیان شرایط ضامن بانکی را نداشتند مصوب هیئت دولت بر این شد که از این قشر سفته زنجیره‎ای را به عنوان ضمانت قبول کند، اما در سال گذشته بسیاری از بانک‎هایی که با بنیاد مسکن قرارداد داشتند به دلیل اینکه متقاضیان نتوانستند اقساط خود را به موقع پرداخت کنند ضمانت‎ها را سخت‌تر کرده‎اند.
خسروی متذکر شد: بانک‎ها ضمانت را به ضامن کارمند و یا سند مالکیت انتخاب کردند، اما از آنجایی که همه زمین‎های روستایی سند مالکیت نداشتند با رایزنی‎هایی که در سطح کشور انجام شد پذیرفته شد که کسانی که سند مالکیت ندارند از ضمانت‎های معتبر استفاده کنند تا با مشکلات کمتری هم بانک و هم متقاضی در این زمینه مواجه شود.
انتهای پیام/ن۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول