اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت اسناد جیرفت خبر داد

تعویض 3 هزار سند مالکیت دفترچه‌ای در جیرفت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت اسناد و املاک جیرفت گفت: در راستای اجرای قانون تعویض اسناد مالکیت، 3 هزار و 68 سند مالکیت رایانه‌ای در نیمه نخست سال جاری توسط واحد ثبت اسناد جیرفت صادر شده است.

تعویض 3 هزار سند مالکیت دفترچه‌ای در جیرفت
جواد فاریابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه یکی از تکالیف مهم اداره‌های ثبت اسناد و املاک کشور تعویض اسناد مالکیت ذکر شده است.
وی افزود: طبق این برنامه این اسناد مالکیت دفترچه‌ای باید به اسناد مالکیت تک‌برگی رایانه‌ای بدل شوند.
فاریابی تصریح کرد: در همین راستا واحد ثبت اسناد و املاک شهرستان جیرفت از ابتدای سال 89 اقدام به تعویض اسناد مالکیت قدیم و صدور اسناد جدید کرده است.
وی ابراز داشت: عدم جعل اسناد مالکیت تک‌برگی جدید از جمله مهم‌ترین مزایای این اسناد است که به آن اعتبار ویژه‌ای بخشیده است.
فاریابی مبنای حل اختلاف محاکم قضایی را سیستم کاداستر ذکر و خاطرنشان کرد: با صدور این اسناد موقعیت ملک در سیستم کاداستر مشخص می‌شود.
رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان جیرفت کاداستر را سیستم و ابزار توسعه ملی ذکر کرد و اظهار داشت: وصول عادلانه مالیات املاک و کاهش اختلافات ملکی از جمله مزایای مهم این طرح است.
فاریابی تصریح کرد: ثبت مالکیت اراضی و مستحدثات، مدیریت و نظارت بر بازار زمین و نقل و انتقالات و مدیریت استفاده بهینه از زمین از جمله مزایای مهم دیگر این طرح است.
وی اذعان داشت: در همین راستا در آذر ماه جاری تعداد 370 سند تک‌برگی رایانه‌ای صادر شده است.
فاریابی بیان داشت: شهروندان شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد می‌توانند برای تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای قدیمی خود به اداره ثبت اسناد و املاک جیرفت مراجعه کنند.
وی گفت: اجرای قانون تعویض این اسناد در حال حاضر برای همگان لازم‌الاجرا نیست، اما به مرور زمان طی اجرای برنامه پنجم توسعه باید انجام شود.
فاریابی عنوان کرد: در راستای اجرای این قانون 3 هزار و 68 سند مالکیت در نیمه نخست سال جاری توسط واحد ثبت اسناد جیرفت صادر شده است.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول