اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خلیج فارس بوشهر خبر داد

افتتاح 10 مرکز رشد در سال آینده در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: افتتاح 10 مرکز رشد برای سال آینده در شهرستان‌های استان بوشهر در دستور کار است.

افتتاح 10 مرکز رشد در سال آینده در استان بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سید اسماعیل موسوی صبح امروز در حاشیه بازدید از ساختمان مرکز رشد شهرستان دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دشتی، اظهار داشت: باتوجه به ضرورت و نیاز فعالیت پارک علم و فناوری در همه مناطق استان، این مراکز در تمام شهرستان‌های استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.
وی افزود: مرکز رشد شهرستان دشتی آماده بهره‌برداری است که در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.
موسوی با بیان اینکه اعتبارت این 10 مرکز رشد پیش‌بینی و تصویب شده است، اضافه کرد: این اعتبارات از محل اعتبارات وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و نفت تامین می‌شود.
وی تصریح کرد: همچنین از محل اعتبارات استانی با همت استاندار به پارک‌های علمی و فناوری مراکز رشد کمک می‌شود.
معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر با اشاره به ایجاد دهکده دانایی یادآور شد: یکی از اهداف دهکده دانایی تجمعی از دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است.
وی ادامه داد: در این دهکده دانشجویان، مخترعان و فناوران پس از فارغ‌التحصیلی در این شرکت‌ها مشغول به کار شده و به تولید علم و ثروت می‌‌پردازند.
موسوی بیان کرد: مرکز رشد شهرستان دشتی همزمان با دهه مبارک فجر در زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع و با زیر بنای حدود 300 مترمربع با هشت شرکت دانش‌بنیان کار خود را آغاز می‌کند.
معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: برای این مرکز به طور موقت دو اتاق برای سایت اداری آن در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: برای احداث و راه‌اندازی پردیس علم و فناوری دشتی  50 هکتار زمین به همت و تلاش فرماندار دشتی در نظر گرفته شده است.
 موسوی یادآورشد: در برنامه پنجم توسعه دولت موظف شده است 20 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور راه‌اندازی کند و سهم استان بوشهر یک‌هزار شرکت است.
وی افزود: برای هر مرکز رشد که مجوز آن دریافت می‌کنیم اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است که اعتبارات اولیه برای حمایت از موسسات دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری دریافت می‌کنیم.
موسوی مردم دشتی را مردمی با فرهنگ و دانش‎مدار عنوان کرد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول