اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد ملی نخبگان:

مرکز رشد و بنیاد نخبگان موازی‌کاری ندارند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و پژوهشی بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه هیچ موازی‌کاری با مراکز رشد و پارک علم و فناوری نداریم، گفت: بنیاد وظایف خود را با امکانات مراکز رشد انجام می‌دهد و برخی اوقات نیز حمایت‌های مالی و فکری هم به این مجموعه‌ها دارد.

مرکز رشد و بنیاد نخبگان موازی‌کاری ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی هفته پژوهش و فناوری قم، آریا الستی اظهار کرد: مراکز رشد به مثابه یک قلم در دست یک صاحب طرح است که باید خود طراح با آن بنویسد و نمی‌تواند توقع داشته باشد که خود قلم به صورت خودکار بنویسد.
وی افزود: برخی از طراحان توقع دارند به صرف داشتن ایده، مرکز رشد از آنها حمایت کند و همه کارهای مربوط به طرحشان را انجام دهد.
استاد دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه نوآوران باید انتظارات خود را از مراکز رشد تنظیم کنند، گفت: اگر توقع زیادی از این مجموعه‌ها داشته باشیم بدون شک دچار یاس و سردر گمی می‌شویم.
معاون برنامه‌ریزی و پژوهشی بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه هیچ کس انتظار ندارد که یک طراح حتما مجری طرح هم باشد، بیان کرد: موضوعی که باید نوآوران به آن توجه کنند این است که بار معرفی و کار اجرایی ایده برعهده خودشان است.
الستی با تاکید براینکه یک سرمایه گذار و مجری ایده زمانی که سود آوری آن را درک کند وارد گود می‌شود، اضافه کرد: این وظیفه طراح است که به مجری اثبات کند که  طرحش قابلیت تبدیل به محصول و ورود به بازار را دارد.
وی با بیان اینکه صرف داشتن ایده دولت موظف به حمایت از آن نیست، گفت: ایده‌ها در مراکز رشد خلق شده، پا گرفته و وارد بازار می‌شوند.
معاون برنامه‌ریزی و پژوهشی بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه ارزیابی ایده‌ها برعهده مرکز رشد است، گفت: طبق آیین‌نامه در مراکز رشد تنها از طرح‌هایی حمایت می‌شود که قابلیت اجرایی و توانایی ورود به بازار را داشته باشد.
استاد دانشگاه صنعتی شریف افزود: پشتیبانی فکری، تامین سرمایه، انتخاب شریک و همکار، معرفی ناظر فنی، تجاری و حقوقی از جمله وظایف مهم مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری است.
الستی مراکز رشد را ابزار مناسبی برای اهداف بنیاد ملی نخبگان معرفی کرد و گفت: بنیاد نهادی ستادی است و ابزارهای حمایت ایده را ندارد.
وی با تاکید بر اینکه هیچ موازی‌کاری با مراکز رشد و پارک علم و فناوری نداریم، عنوان کرد: بنیاد وظایف خود را با امکانات مراکز رشد انجام می‌دهد و برخی اوقات نیز حمایت‌های مالی و فکری هم به این مجموعه‌ها دارد.
معاون برنامه‌ریزی و پژوهشی بنیاد ملی نخبگان با تشریح این مطلب که لزوما ایده با نخبگی و اختراع با نوآوری به یک معنا نیست، گفت: برخی مواقع این موضوع‌ها باهم اشتراک دارند و از طرفی قرار نیست هر کس که نخبه بود حتما به پارک علم و فناوری ‌یا مراکز رشد مراجعه کند.
الستی افزود: خیلی از ایده‌ها و نخبگان نباید در مراکز رشد مطرح شود و باید در جای دیگری اندیشه‌های تازه آنها مطرح شود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول