اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کردستان خبر داد

شرایط برای انتخابات سالم در کردستان مهیاست/ ایجاد شعب رسیدگی به جرایم انتخاباتی

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه شعبی برای جلوگیری از جرایم انتخاباتی در دادگستری کردستان دایر شده، گفت: همه شرایط برای برگزاری انتخاباتی سالم در استان کردستان مهیاست.

شرایط برای انتخابات سالم در کردستان مهیاست/ ایجاد شعب رسیدگی به جرایم انتخاباتی
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج علی‌اکبر گروسی صبح امروز در نخستین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی در سنندج با اشاره به جایگاه رفیع و بی‌بدیل مجلس شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: مهم‌ترین دغدغه مسئولان نظام و آحاد جامعه داشتن مجلس سالم با حضور افراد صدیق، کارشناس، متعهد و معتقد به ولایت فقیه است چرا که ورود افراد ناسالم به مجلس برای نظام ایجاد مشکل می‌کند.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی با قانونگذاری و تصویب قوانین نقش نظارتی بسیار وسیعی را ایفا می‌کند و می‌تواند بر تمامی ارگان‌ها نظارت داشته باشد.
رئیس کل دادگستری و رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی استان تاکید کرد: همه شرایط برای برگزاری انتخاباتی سالم در استان کردستان مهیاست.
گروسی وظایف دستگاه قضائی را در انتخابات مجلس شورای اسلامی پاسخ استعلامات مربوط به سوابق کاندیداها در زمان مقرر، پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی و رسیدگی به این جرایم در سریع‌ترین زمان ممکن ذکر کرد و خاطرنشان کرد: در همین راستا در هر یک از حوزه‌های قضایی دادگستری استان کردستان شعبی برای رسیدگی به این دسته از جرایم اختصاص یافته که به پرونده‌ها در خارج از نوبت و به صورت فوق‌العاده رسیدگی می‌کنند.
وی با اشاره به بی‌طرفی دادگستری در رسیدگی به جرایم انتخاباتی، گفت: کاندیداها از تخریب یکدیگر پرهیز کنند چرا که با هرگونه سوء استفاده کاندیداها و حامیان آنها از امکانات دولتی و بیت‌المال برای تبلیغات خود به شدت برخورد می‌شود و در این زمینه سازمان بازرسی باید نظارت قوی و مستمری داشته باشد.
گروسی شرکت حداکثری مردم در انتخابات را زیباترین وجه نظام جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و گفت:هم‌اکنون چشم تمامی جهانیان به انتخابات مجلس شورای اسلامی است و مردم باید با حضور پرشور و گسترده خود پای صندوق‌های رای موجبات یاس و نامیدی دشمنان را فراهم کنند.
وی همچنین آمادگی کامل دادگستری استان کردستان را در راستای کمک به برگزاری انتخابات سالم در استان اعلام کرد.
نخستین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و جمعی از مدیران کل ادارات دولتی، در محل سالن اجتماعات معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان برگزار شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول