اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان خبر داد:

برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل در پارسیان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی پارسیان از آغاز برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل در سطح ‌هزار و 700 هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل در پارسیان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، یعقوب دلدار اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت بیش از 50 هزار تن محصول گوجه فرنگی با متوسط عملکرد 30 تن در هر هکتار برداشت شود.
وی ادامه داد: بیش از 90 درصد اراضی که به کشت گوجه فرنگی اختصاص داده شده، به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز است که این امر علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، سبب افزایش میزان عملکرد تولید می‌شود.
دلدار اضافه کرد: امسال بیش از 85 درصد از سطوح زیر کشت مزارع گوجه فرنگی با استفاده از نشا گلخانه‌ای و مکانیزه کشت شده است.
به گفته این مسئول، محصول گوجه فرنگی برداشت شده علاوه بر نیاز استان، به سایر نقاط کشور نیز عرضه می‌شود که قیمت محصول در حال حاضر بین شش تا 10 هزار ریال در مزرعه به فروش می‌رسد.
مدیر جهاد کشاورزی پارسیان، تصریح کرد: استفاده از نشا مکانیزه و گلخانه‌ای، استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار، تغذیه مناسب و جلو انداختن تاریخ کشت از عمده دلایل زودرس بودن این محصول نسبت به سال‌های قبل است.
دلدار گفت: کاشت این محصول از نیمه دوم مرداد ماه آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد و برداشت آن نیز از اوایل آذرماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
برداشت محصول گوجه فرنگی در فصل زمستان از مزارع هرمزگان به عنوان ظرفیتی مهم محسوب می‌شود چرا که گوجه فرنگی مورد نیاز کشور در این فصل از طریق سردخانه‌ای و انبارها تامین می‌شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول