اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرجهاد کشاوری پارسیان:

مبارزه بیولوژیک در مزارع گوجه فرنگی پارسیان آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی پارسیان از آغاز طرح مبارزه بیولوژیک علیه آفات گوجه فرنگی در 650 هکتار از مزارع گوجه فرنگی این شهرستان خبر داد.

مبارزه بیولوژیک در مزارع گوجه فرنگی پارسیان آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، یعقوب دلدار در این رابطه اظهار داشت: این طرح به منظور کاهش مصرف سموم شیمیایی، دفع آفات نباتی و در راستای تولید محصول سالم انجام می‌شود.
وی ادامه داد: در سال زراعی جاری مقرر شده است که در یک هزار هکتار از مزارع گوجه فرنگی عملیات رهاسازی زنبور براکون انجام شود.  
مدیر جهاد کشاورزی پارسیان بیان کرد: در روش مبارزه بیولوژیک، می‌توان بدون استفاده از سموم شیمیایی، تنها با رهاسازی زنبور تریکوگراما و براکون با این آفت مبارزه کرد که در این روش هزینه کشاورزان نیز تا حد زیادی کاهش می‌یابد.
به گفته دلدار، کاهش مصرف سموم شیمیایی و هزینه مبارزه با آفات حفظ محیط زیست، جلوگیری از مقاوم شدن آفات به سموم و حفظ حشرات مفید از فواید مبارزه بیولوژیک است.
انتهای پیام/غ30 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول