اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کشت بی‌رویه محصولات کشاورزی در جنوب کرمان؛

کاشت گوجه فرنگی در 7000 هکتار از اراضی رودبار

خبرگزاری فارس: مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: کشت بی‌رویه محصول گوجه‌فرنگی سالانه به دلیل عرضه فراوان به بازار خرید سبب ضرر و زیان کشاورزان می‌شود.

کاشت گوجه فرنگی در 7000 هکتار از اراضی رودبار
محمدعلی سیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار اظهار داشت: کاشت گوجه‌ فرنگی در سطح بیش از 7 هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان رودبار به پایان رسیده است.
وی افزود: این سطح کشت بی‌رویه محصول گوجه ‌فرنگی سالانه به دلیل عرضه فراوان به بازار خرید سبب ضرر و زیان کشاورزان می‌شود.
سیفی تصریح کرد: با توجه به اجرای سیاست‌های الگوی کشت و جلوگیری از کشت بی‌رویه با برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی مناسب این اداره اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وی بیان کرد: با انجام این اطلاع‌رسانی‌ها و افزایش آگاهی کشاورزان سطح زیر کشت گوجه‌ فرنگی 2 هزار هکتار نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
سیفی بیان کرد: مهم‌ترین ارقام کشت شده در گروه‌های زودرس و میان‌رس است که از اسفند ماه سال جاری وارد بازار می‌شود.
وی اذعان کرد: مکانیزه نبودن کشت، آلوده شدن بخشی از اراضی به گل جالیز و عدم تنوع در تولید به دلیل نبودن ارقام مناسب از عمده‌ترین مشکلات تولید این محصول است.
سیفی عنوان کرد: سازگاری با اقلیم منطقه، عدم ثبات قیمت و فاصله زیاد با بازار فروش، نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان و هزینه‌های فراوان نیروی کارگری در مراحل مختلف تولید، از دیگر مشکلات است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول