اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری صورت گرفت

کشف 394 شی تاریخی در زنجان

خبرگزاری فارس: سرپرست یگان حفاظت میراث فرهنگی استان زنجان گفت: طی سال جاری 394 قطعه شی مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی در استان زنجان کشف و ضبط شده است.

کشف 394 شی تاریخی در زنجان
هاشم نهامین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: تیم‌های ویژه عملیاتی یگان حفاظت از اوایل سال جاری تاکنون به صورت خودرویی، موتوری و پیاده به منظور حفظ و صیانت از میراث فرهنگی استان زنجان و جلوگیری از ساخت‌ و ساز‌های غیر مجاز تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه اشیاء کشف شده از قاچاقچیان در سال جاری طی 16 عملیات موفقیت‌آمیز به دست آمده است، خاطر نشان کرد: از این میان پنج مورد خرید و فروش غیر مجاز در طول سال جاری با پشتیبانی و همکاری نیروی انتظامی و اداره آگاهی استان زنجان متوقف شده است.
سرپرست یگان حفاظت میراث فرهنگی استان زنجان تصریح کرد: مابقی آثار نیز که توسط قاچاقچیان نگهداری و یا از طریق حفاری‌های غیر مجاز به دست آمده بود، طی سال جاری کشف و ضبط شد.
وی با تاکید بر اینکه در طول سال جاری 40 قاچاقچی در زمینه قاچاق اشیاء تاریخی و حفاری غیر مجاز دستگیر و به مراجع قضایی و انتظامی تحویل داده شده‌اند، ادامه داد: 10 دستگاه فلزیاب نیز در این عملیات کشف و ضبط شده است.
نهامین اضافه کرد: کشفیات سال جاری نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته که در این راستا همکاری نهادهای مختلف و گزارشات مردمی قابل توجه است.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول