اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر:

شناورسازی شناورهای مغروقه به عدد 7 رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از شناورسازی هفتمین شناور مغروقه در این بندر بعد از گذشت 22 سال از جنگ تحمیلی خبر داد.

شناورسازی شناورهای مغروقه به عدد 7 رسید
عادل دریس امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: خارج کردن این شناور در یک عملیات غواصی گسترده با مشارکت 10 شرکت غواصی صورت گرفت.
وی خاطرنشان کرد: این شناور بیش از 42 متر طول و 12 متر عرض داشت که خارج‌کردن آن از کارون سبب تسهیل در تردد شناورهای عبوری شد.
وی تصریح کرد: این شناور در واقع یک فروند بارج خن‌دار 12 انباره است که سبب ایجاد مشکلاتی برای لایروبی و همچنین تردد شناورها در آبراه کارون شده بود.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: این مغروقه که از زمان جنگ تحمیلی تاکنون در عمق چهار متری و زیر گل و لای رودخانه کارون جای‌گرفته بود، طی یک اقدام تخصصی اداره ایمنی و حفاظت دریایی بندر خرمشهر و با همکاری متخصصان و نیروهای داخلی گل‌شویی، آب بندی و هوادهی شد تا مراحل شناورسازی به‌صورت کامل انجام شود.
دریس تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با پاک‌سازی کامل رودخانه‌های کارون و اروند از وجود مغروقه‌ها و اجسام باقی‌مانده از جنگ تحمیلی کشتیرانی ایمن‌تر در راستای رونق اقتصادی منطقه داشته باشیم.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به خارج‌سازی هفت شناور تاکنون اضافه کرد: شناور‌سازی این تعداد درحالی صورت می‌گیرد که درسال گذشته توانستیم به‌دست کارشناسان اداره ایمنی و حفاظت دریایی و متخصصان داخلی چهار شناور مغروقه را شناورسازی کنیم.
وی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با استفاده از تجربیات کارکنان پرتلاش این بندر در سالی که بنا به دستور مقام معظم رهبری سال جهاد اقتصادی نام گرفته بهتر از سال‌های گذشته در زمینه رشداقتصادی و بالندگی بندرخرمشهر نقش بسزایی داشته باشیم.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به اهمیت شناورسازی مغروقه‌ها خاطرنشان کرد: پاکسازی کامل آبراه کارون و اروند باعث تسهیل در امر تردد و پهلوگیری شناورهای رودخانه کارون و رونق فعالیت‌های اقتصادی بندر خرمشهر می‌شود.
دریس در پایان خاطرنشان کرد: عملیات شناورسازی این شناور برای بیش از 100 نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرد.
انتهای پیام/صا30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول