اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال صورت گرفت؛

افزایش 66درصدی صادرات کالا از بندر خرمشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: میزان صادرات کالا از بندر خرمشهر در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 66 درصدی داشته است.

افزایش 66درصدی صادرات کالا از بندر خرمشهر
عادل دریس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری 47 هزار کانتینر در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است.
وی خاطرنشان کرد: تخلیه و بارگیری کانتینرها در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد رشد داشت.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: همچنین در شش ماه گذشته میزان تخلیه و بارگیری انواع کالا در این بندر نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 31 درصد افزایش همراه بوده است.
وی ادامه داد: میزان تخلیه و بارگیری انواع کالا در شش ماه نخست امسال به 806 هزار و 209 تن رسید که امیدواریم در نیمه دوم امسال شاهد افزایش این میزان نیز باشیم.
دریس تصریح کرد: بارگیری 99 شناور از بندر خرمشهر در نیمه نخست امسال به عراق نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 46درصد افزایش داشته است.
وی در ادامه گفت: بارگیری این میزان شناور به کشور عراق از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اضافه کرد: میزان صادرات انواع کالا در نیمه نخست امسال 260 هزار و 139 تن بوده که نسبت به سال گذشته با 66درصد رشد همراه بوده است.
وی اظهار داشت: در بخش واردات کالا نیز یک‌هزار و 23 تن انواع کالا به بندر خرمشهر وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33درصد رشد داشته است.
دریس خاطرنشان کرد: 107 دستگاه خودرو نیز در شش ماهه اول امسال به بندر خرمشهر وارد شد که نسبت به سال گذشته با 11درصد افزایش همراه بوده است.
وی افزود: در شش ماهه امسال نیز 16 هزار و 866 نفر مسافر از بندر خرمشهر تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد رشد داشته است.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به تردد 250 فروند کشتی با حجم بالای یک‌هزار تن از این بندر، ادامه داد: تردد شناورهای با حجم بالای یک‌هزار تن نسبت به مدت مشابه سال گذشته 52 درصد رشد داشته است.
وی ابراز امیدواری کرد: با توسعه امکانات و تجهیزات این بندر در نیمه دوم امسال شاهد افزایش چشمگیر فعالیت‌های بندر خرمشهر باشیم.
انتهای پیام،/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول