اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه جیرفت:

کاندیداهای انتخابات پل‌های دوستی را تخریب نکنند

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه جیرفت گفت: اصل مسئله انتخابات یک فرصت برای استحکام نظام و یک جلوه زیبا از مردم‌سالاری دینی است و کاندیداها هرگز پل‌های دوستی را تخریب نکنند.

کاندیداهای انتخابات پل‌های دوستی را تخریب نکنند
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه جیرفت با بیان اینکه اصل مسئله انتخابات یک فرصت برای استحکام نظام و یک جلوه زیبا از مردم‌سالاری دینی است، اظهار داشت: بعضی از افراد به دنبال سوء استفاده از مسئله انتخابات هستند.
وی با بیان اینکه کاندیداها، رسانه‌ها و طرفداران کاندیداها امنیت جامعه و آرامش مردم را در نظر گرفته و از ایجاد تنش در جامعه بپرهیزند، تصریح کرد: همه کاندیداها افراد موجهی هستند و برخی از هواداران ممکن است، دچار اشتباه شوند و حتی بعضی ممکن است از امکانات بیت‌المال برای راهیابی کاندیدای مورد نظرشان به مجلس استفاده کنند.
عسکری افزود: هرگز سعی نکنید از تطمیع، تخریب و افشاگری استفاده کنید زیرا هیچ یک از ما معصوم نیستیم و ممکن است، هر کدام از کاندیداها مانند دیگر مردم در زندگی مرتکب خطاهایی هم شده باشند.
وی با تأکید بر اینکه ما حق نداریم از این خطاها برای افشاگری، تخریب و رأی نیاوردن افراد استفاده کنیم، بیان داشت: کاندیداها امروز رقیب انتخاباتی هستند، امّا فردا باید مانند برادر در کنار یکدیگر باشند.
خطیب جمعه جیرفت از کاندیداها خواست اتحاد و تعاون را در شهرستان حفظ کرده و هرگز پل‌های دوستی را تخریب نکنند.
وی از اصحاب رسانه نیز خواست، حرف‌هایی را که در جامعه موجب تشویش می‌شود، منعکس نکنند.
عسکری با اشاره به پشت سر گذاشتن هفته سلامت خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جامعه امروز به ویژه شهرنشینان ابتلای به چربی خون، فشارخون، قند خون و دیگر امراض است و نرخ سکته در جوامع امروزی به دلیل استفاده از غذاهای پرچرب و آماده و تحرک کم، پایین آمده است.
وی افزود: با تغذیه سالم و روی آوردن به ورزش باید سلامت جسم خود را حفظ کنیم.
عسکری بیان داشت: حفظ حجاب یکی از مهم‌ترین توصیه‌های دین به زنان است که دولت‌های غربی سعی در نابودی آن دارند.
خطیب جمعه جیرفت گفت: در سال 1314 رضاخان با دو دختر کشف حجاب کرده خود در انزار عمومی ظاهر شد و از زنان خواست تا حجاب خود را بردارند، امّا زنان ایرانی در مقابل این حرکت ایستادگی کردند و امروز شاهد هستیم، بعضی از زنان و دختران ما نتوانستند، جایگاه خود را به عنوان یک زن ارزیابی کنند.
عسکری شهرستان جیرفت را از نظر حجاب، حیا و عفت ستودنی دانست و ابراز داشت: هر چند تعداد انگشت شماری از دختران بدحجاب در شهر دیده شده است، امّا همین اندک هم زیاد است و اینها دنباله‌رو مستکبران هستند و به شخصیت خودشان صدمه می‌زنند.
وی عمل به دستورات قرآن را برای حیات و استحکام جامعه ضروری دانست.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول