اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اصفهان:

بیمارستان بهشتی تنها بیمارستان تک‌تخصصی بانوان در اصفهان است

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان شهید بهشتی اصفهان گفت: بیمارستان شهید بهشتی اصفهان که در فضایی حدود 5هزار و 800 مترمربع بنا شده 10 سال است که تنها بیمارستان تک‌تخصصی بانوان در استان اصفهان است.

بیمارستان بهشتی تنها بیمارستان تک‌تخصصی بانوان در اصفهان است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، زهرا شهشهان در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی نخستین و بزرگ‌ترین پلی‌کلینیک تخصصی و فوق تخصصی ویژه زنان که در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت‌الله دکتر بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: زیربنای ساختمانی این بیمارستان حدود 82 متر مربع است و حدود 40 سال نیز از زمان ساخت این بیمارستان می‌گذرد.
وی افزود: این بیمارستان در زمان جنگ به مجروحین ارائه خدمات می‌کرد و پس از آن بیمارستان تک تخصصی اعلام شد که پزشکان زن در آن به ارائه خدمات به بانوان می‌پردازند.
رئیس بیمارستان شهید بهشتی اصفهان با بیان اینکه این بیمارستان از چند لحاظ اهمیت وِیژه‌ای دارد، تصریح کرد: بخشی از اهمیت این بیمارستان ناشی از واقع بودن آن در مرکز شهر است و از سوی دیگر به دلیل اینکه مرکزی آموزشی و وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است از امکانات پزشکی بالایی برخوردار بوده و کادری مجرب از هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در آن خدمت می‌کنند.
وی افزود: از سوی دیگر این موضوع که کادر پزشکی بیمارستان را متخصصان خانم‌ تشکیل می‌دهند سبب آرامش بانوان مراجعه کننده به این بیمارستان شده است.
شهشهان با اشاره به اینکه این بیمارستان تنها بیمارستان وابسته به دانشگاه دارای ایزو 9001 _ 2008 است، تاکید کرد: این بیمارستان همچنین مجهز به NICU (آی.سی.یوی ویژه نوزادان) است که با توجه به نظر وزارت‌ بهداشت از بهترین ان.آی.سی.یو‌های سطح کشور محسوب می‌شود.
رئیس بیمارستان شهید بهشتی در ادامه بیان داشت: همچنین در این بیمارستان از امروز ICU پنج تخت‌خوابی افتتاح می‌شود که تنها مخصوص بیماران زن است.
وی با اشاره به بافت فرسوده بیمارستان پیش از بازسازی و فضای محدود این بیمارستان گفت: این فضا شایسته تعداد زیاد متخصصان زن در سطح استان و بانوان مراجعه‌کننده به بیمارستان نبود و به همین دلیل خیرین تصمیم گرفتند با همکاری دانشگاه علوم پزشکی این بنا را تجهیز و بازسازی کرده و برای افزایش فضا و تکمیل بخش‌های آن پلی‌کلینیک تخصصی حضرت خدیجه (س) را نیز راه‌اندازی کنند.
شهشهان ادامه داد: هم‌اکنون در این بیمارستان خدماتی تخصصی در زمینه زنان و مامایی با تمام زیر گروه‌ها، انکولوژی، داخلی، عفونی، جراحی عمومی، اورولوژی، روماتولوژی، ارتوپدی، چشم و پوست به بیماران ارائه می‌شود.
وی در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه متخصصین در درمانگاه‌های این بیمارستان چهار بار در طول روز به علت کمبود جا تعویض می‌شوند، امکان استفاده از دیگر متخصصان در این بیمارستان وجود ندارد اما با تاسیس پلی‌کلینیک تخصصی حضرت خدیجه (س) علاوه بر دیگر مزایا، مشکلات مربوط به کمبود فضا نیز رفع می‌شود.
رئیس بیمارستان شهید بهشتی اصفهان تصریح کرد: اکنون اورژانس ویژه زنان و مامایی در اصفهان وجود ندارد اما در طرح تاسیس بیمارستان حضرت خدیجه (س)، 520 متر زیربنا برای این اورژانس در نظر گرفته شده است.
وی افزود: همچنین با ساخت این بیمارستان فضایی در داخل بیمارستان شهید بهشتی خالی شده و بخش ویژه انکولوژی زنان در بیمارستان راه‌اندازی می‌شود، ضمن اینکه در مجاورت این بیمارستان و در پلی‌کلینیک حضرت خدیجه (س) تمام خدمات تخصصی توسط متخصصان خانم به بانوان اصفهانی ارائه می‌شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول