اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن بیماران کلیوی استان زنجان خبر داد

راه‌اندازی واحد آنتی‌ژن مثبت در بیمارستان امدادی ابهر

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن بیماران کلیوی استان زنجان گفت: واحد آنتی‌ژن مثبت در بیمارستان امدادی شهرستان ابهر راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی واحد آنتی‌ژن مثبت در بیمارستان امدادی ابهر
محمدرضا طهماسبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، با بیان اینکه با راه‌اندازی این واحد مشکلات بیماران کلیوی این شهرستان حل شده است، افزود: با راه‌اندازی این واحد دیگر نیازی به مراجعه بیماران به شهر زنجان نیست.
وی با اشاره به راه‌اندازی بخش دیالیز در همه شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: در همه شهرستان‌ها که نیاز به بخش دیالیز خون و آنتی‌ژن وجود دارد این دستگاه راه‌اندازی شده است.
رئیس انجمن بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در شهرستان‌های استان نیازی به حضور آنان در مراکز مختلف نسیت، خاطرنشان کرد: از این پس هیچ بیماری به دلیل مشکل کلیوی به شهر زنجان و استان‌های همجوار مراجعه نمی‌کند.
وی با اشاره به پیگیری مسائل درمانی بیماران از طریق انجمن‌های کلیوی شهرستان‌ها بیان داشت: از طریق انجمن‌های فعال در شهرستان به مشکلات بیماران کلیوی رسیدگی می‌شود.
طهماسبی از برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی همزمان با روز جهانی کودک خبر داد و بیان داشت: این همایش اسفند ماه سال‌جاری با همکاری سازمان تربیت بدنی، شهرداری زنجان و دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود.
وی ادغام بخش دیالیز بیمارستان ولی‌عصر و شهید بهشتی زنجان را از دیگر برنامه‌های سال‌جاری برشمرد و تصریح کرد: 140 میلیون تومان برای تجهیز و راه‌اندازی مرکز جدید دیالیز استان اختصاص یافته است.
رئیس انجمن بیماران کلیوی استان زنجان اخذ مجوز باشگاه فرهنگی و ورزشی را از دیگر اقدامات انجمن بیماران کلیوی اعلام کرد و خاطرنشان کرد: این باشگاه برای بیماران خاص افتتاح می‌شود تا مرکزی برای تجمیع فعالیت‌های ورزشی این گروه باشد.
وی با بیان اینکه ارکان اصلی فعالیت انجمن در زمینه تامین دارو و درمان، پیوند کلیه، آموزش و پیشگیری است، افزود: هشت مرکز دیالیز خونی و صفاقی در استان زنجان فعال است.
وی تعداد ثبت‌نام برای اهدای عضو پس از مرگ مغزی را یک‌هزار و 200 نفر عنوان کرد و افزود: غربالگری کودکان زیر 12 سال با همکاری درمانگاه فوق تخصصی بیمارستان آیت‌الله موسوی، غربالگری بزرگسالان با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر، فعالیت در راستای افزایش پیوند کلیه در دو سال اخیر از جسد مرگ مغزی بخشی از فعالیت‌های سال جاری است.
وی تبلیغات مستمر برای خرید تجهیزات پزشکی و رفاهی مورد نیاز مراکز دیالیز از کمک‌های اختصاصی مردمی، هماهنگی برنامه‌های اشتغال‌زایی و خود اشتغالی بیماران و خانواده آنان با معرفی به مراکز فنی و حرفه‌ای، برگزاری 20 جلسه هم‌اندیشی، برگزاری جلسه هم‌اندیشی برای ادغام دو مرکز دیالیز بهشتی و ولیعصر و پرداخت مستمری برای 40 بیمار نیازمند تا سقف 500 هزار ریال را از فعالیت‌های انجمن در سال جاری عنوان کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول