اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در غرب گیلان صوت گرفت

نصب دستگاه داپلر عروق مغزی در بیمارستان صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه‌سرا از نصب و راه‌اندازی دستگاه «داپلر عروق مغزی» برای نخستین بار در غرب گیلان در این بیمارستان خبر داد.

نصب دستگاه داپلر عروق مغزی در بیمارستان صومعه‌سرا
به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، افشین دلیلی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نصب دستگاه مذکور در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان، اظهار داشت: دستگاه «داپلرعروق مغزی» برای نخستین بار در غرب گیلان در بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه‌سرا نصب و راه‌اندازی شده است.
وی، هدف از راه‌اندازی این دستگاه پیشرفته پزشکی را ایجاد رفاه حال بیماران مغزی و تسریع در درمان آنها اعلام کرد و افزود: دستگاه داپلر عروق مغزی، ابزاری برای ارزیابی شاخص بیماران عروق مغزی و تعیین سرعت و برای جریان خون و الگوهای عروق جانبی در بیماران مغزی است.
رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه‌سرا با اشاره به مزایای دستگاه مذکور در مقایسه با روش انژیوگرافی، اذعان داشت: ارزیابی لحظه‌ای عروق مغزی و الگوهای ایجاد شده نور و ضایعات عروق داخل و خارج جمجمه از جمله مزایای دستگاه داپلر نسبت به دیگر روش‌های پزشکی در ارتباط با عروق مغزی است.
وی، پیگیری مسیر ضایعات مغزی برگذر زمان، ارزیابی اثربخشی روش‌های درمانی قابل تکرار و قابلیت کنترل شرایط بیماران در کنار بستر آنها را از مزایای دیگر دستگاه داپلر عنوان کرد.
دلیلی، با بیان اینکه دستگاه داپلر کاربردهای متعدد و مختلفی در راستای خدمت‌رسانی به بیماران مغزی دارد، اظهار داشت: این دستگاه با قابلیت تعیین تنگی شدید رگ‌ها درصد گرفتگی آنها را ارزیابی کرده و الگوهای گردش خون جانبی در بیماران مغزی، تنگی شدید و یا انسداد خون را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: ارزیابی تغییرات سرعت و جریان خون در بیماران مشکوک به مرگ مغزی از دیگر کاربردهای دستگاه داپلر است.
رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه‌سرا با اشاره به هزینه‌های صرف شده برای خرید و نصب دستگاه داپلر بیان داشت: برای خرید و نصب این دستگاه بالغ بر 350 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه‌سرا آمادگی پذیرش بیماران عروق مغزی در مناطق غرب گیلان را برای ارائه خدمت‌رسانی بخش سلامت به عهده دارد.
انتهای پیام/ی20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول