اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در مشهد:

نباید از تبیین اندیشه­‌های مقام معظم رهبری غافل باشیم

خبرگزاری فارس: معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: ما نباید از تبیین اندیشه­‌های مقام معظم رهبری عقب بمانیم و نسبت به آنها غافل باشیم.

نباید از تبیین اندیشه­‌های مقام معظم رهبری غافل باشیم
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمدرضا میرتاج­‌الدینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در همایش فرهنگ و هنر از نگاه مقام معظم رهبری در مشهد اظهار کرد: تبیین اندیشه‌­های مقام معظم رهبری در عرصه­‌های مختلف، امری ضروری است و ما نباید نسبت به این امر غفلت بورزیم.
وی تصریح کرد: نخستین مقام شکرگزاری در مقابل نعمت،شناخت آن نعمت است و این نعمت بزرگ برای مسلمین جهان، مصداق ولایت، یعنی مقام معظم رهبری است در واقع از آنجا که مردم ایران در مقابل نعمت امام(ره)، شاکر و سپاسگزار بودند، خداوند متعال نعمت دوم، یعنی مقام معظم رهبری را به آنها اعطا کرد.
وی افزود: ایده‌­های نو همواره منشأ تحولات عمیق و شگرفی می­‌شوند و در این زمینه باید توجه داشته باشیم که مقام معظم رهبری همواره در عرصه‌­های مختلف، ایده­‌های نوینی دارند که باید مورد استفاده و تبیین قرار گیرد.
وی تصریح کرد: اندیشه­‌های مقام معظم رهبری همواره باید کاربردی شود و وارد جامعه شود. اگر فرمایشات آقا قرار باشد در مجموعه آثار ایشان تدوین و گردآوری شود و محققان برای تحلیل و تبیین ابعاد مختلف آن وارد نشوند، جامعه از آن بی­‌بهره می‌ماند.
وی افزود: برای منتقل کردن پیام اسلام به جهانیان، می­توان از شیوه­های مختلفی استفاده کرد اما باید مدنظر داشت که هرچه این شیوه­ها قدیمی­تر باشد، بخش محدودتری از جامعه جهانی از آن بهره خواهد گرفت، اما با استفاده از رسانه‌های جمعی مثل سینما می­‌توان این انتقال پیام را راحت­‌تر و عمیق‌تر انجام داد.
وی سپس به تشریح ویژگی­‌های هنر از نگاه مقام معظم رهبری پرداخت و افزود: حضرت آقا نسبت به هنر یک نگاه همه‌جانبه دارد، اما آنچه که از نگاه ایشان مهم است، هنر متعهد و هنر جهت‌­دار است و در حقیقت ایشان ایده هنر برای هنر را مفید نمی­‌دانند.
وی افزود: از نگاه ایشان هنر متعهد، هنری است که از سویی در خدمت استعلای ارزش‌­ها و آرمان­‌های انقلاب و امام راحل باشد و از سوی دیگر در خدمت استعلای حق و استکبارستیزی باشد. در حقیقت در نگاه ایشان، الهام بخش بودن هنر متعهد و اصیل اسلامی از منظر مقام معظم رهبری دارای ارزش بسیار است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول