اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط نماینده ولی‌فقیه در لرستان

نقش مقام معظم رهبری در مقاطع حساس انقلاب اسلامی بررسی شد

خبرگزاری فارس: نقش مقام معظم رهبری در مقاطع حساس انقلاب اسلامی در قالب مقاله‌ای توسط نماینده ولی‌فقیه در لرستان بررسی شد.

نقش مقام معظم رهبری در مقاطع حساس انقلاب اسلامی بررسی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، در مقاله حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی که به خبرگزاری فارس در لرستان ارسال شده به نمونه‌هایی از تدابیر مقام معظم رهبری برای عبور از بحران‌ها اشاره شده و عنوان شده است: در همان روز اول ارتحال حضرت امام خمینی(ره) که دشمنان تبلیغات روانی به راه انداخته بودند مقام معظم رهبری با سخنان خودشان دشمنان را ناکام گذاشتند و نگرانی و اضطرابی که مردم از ارتحال امام داشتند را التیام بخشیده و روح امید را در دل مردم زنده کرد و نخستین نشانه معجزه مسیح‌گونه را به رخ کشید.
در این مقاله همچنین از جنگ اول خلیج ‌فارس به عنوان یکی از بحران‌های مهم منطقه در آغاز رهبری مقام معظم رهبری یاد شده و آمده است: جنگ خلیج فارس یکی از بحران‌های مهم منطقه در آغاز رهبری مقام معظم رهبری بود، که کوچک‌ترین اشتباه و لغزش در محاسبه و معادله سیاسی می‌توانست نظام اسلامی را وارد جنگ فرسایش دیگر کند.
در ادامه این مقاله عنوان شده است: مسئله اشغال کویت توسط صدام حسین و به دنبال آن حمله آمریکا به عراق در سال 1369 از دیگر بحران‌ها بود و عده‌ای می‌گفتند از عراق حمایت شود علیه آمریکا، عده‌ای می‌گفتند به آمریکا کمک شود در سقوط صدام که امام با هوشیاری و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی این خطر بزرگ موش و گربه را از سر گذارند.
در این مقاله دوران پرآشوب حاکمیت اصلاح طلبان که به چالش دامنه‌دار برای نظام اسلامی تبدیل شده بود، مسئله فضای باز سیاسی کشور، تکثر مطبوعات غائله 18 تیر که اساس نظام اسلامی را نشأت گرفته بود، تحصن 139 نماینده مجلس دوره ششم و به دنبالش استانداران و 13 عضو کابینه و 50 معاون و وزیر تهدید به استعفا کردند و تحریم انتخابات به عنوان بحران‌های مهم سیاسی کشور در آن دوران یاد شده که با درایت و تدبیر مقام معظم رهبری خنثی شد.
در بخش دیگری از این مقاله عنوان شده است: حادثه 11 سپتامبر و لشکرکشی آمریکا و متحدانش به افغانستان و تهدید رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر این که کشورها یا باید با ما باشند یا با تروریست‌ها، موضع مقتدرانه رهبری که ما نه با آمریکا هستیم و نه با تروریست‌ها پاسخ دندان شکن به آمریکا بود.
در این مقاله همچنین از مسئله تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و انقلاب مخملی به عنوان دیگر بحران‌ها و تهدیدهای علیه نظام و انقلاب یاد شده که با هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری و ایجاد حساسیت نسبت به مسائل فرهنگی این موضوع کم‌رنگ شد.
در بخشی از این مقاله آمده است: ماجرای فتنه 88 پس از انتخابات ریاست جمهوری و به دنبال آن حماسه 9 دی فتنه 88 حادثه‌ای نبود که به سادگی قابل حل باشد، اگر نبود رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و بصیرت ملت هوشیار فتنه‌گران با حمایت دشمنان خارجی نظام اسلامی که ثمره خون شهدا بود پایمال می‌کردند.
 در این مقاله با اشاره به این‌ که حماسه 9 دی حاصل تدابیر بی‌نظیر مقام معظم رهبری بوده است، عنوان شده است: بر اساس اعتقادات دینی ما مسئله زعامت و رهبری جامعه اسلامی در زمان غیبت کبری امام زمان(عج) بر عهده فقهای جامع‌الشرایط است، ادله فراوانی بر این معنا دلالت می‌کند، یکی از آنها حدیث ناحیه مقدسه امام زمان(ع) است که به حدیث واقعه مشهور است، این حدیث را شیخ طوسی در کتاب الغیبه و شیخ صدوق در کتاب کمال‌الدین و شیخ حرعاملی در کتاب وسائل الشیعه نموده‌اند.
در این مقاله با اشاره به حدیثی در خصوص ولایت فقیه، مهم‌ترین نقش ولی‌فقیه هدایت صحیح مردم در بحران‌ها و مشکلات و حوادث اجتماعی و سیاسی بیان شده که در دوران رهبری مقام معظم رهبری ایشان نسبت به این مسئولیت به خوبی ایفای نقش نموده‌اند.
در بخش دیگری از این مقاله صلاحیت علمی، عدالت، زهد و تقوی، بینش عمیق سیاسی، شجاعت و صلابت، تدبیر و توان مدیریتی بی‌نظیر، تجربه ارزشمند قدرت اعجاب انگیز در تحلیل دشوارترین رویدادهای مهم سیاسی جهان به عنوان مهم‌ترین ملاک‌هایی که مجلس خبرگان برای تعیین مقام معظم رهبری در نظر گرفته بودند، بیان شده و آمده است: این ملاک‌ها از مقام معظم رهبری فردی خردمند، حکیم، فرزانه و محوری قابل اعتماد و اتکا در بحران‌ها و لحظه‌های سرنوشت‌ساز در جهان ساخته است و در مقام عمل نیز در این 22 سال رهبری نقش تاریخی ایشان در مهار بحران‌ها دوست و دشمن را به خضوع و اعتراف واداشته است. 
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول