اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی:

اقامه نماز باید در پیوست‌های فرهنگی ادارات منظور شود

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی گفت: اقامه نماز و توجه به این امر مهم عبادی باید در پیوست‌های فرهنگی و برنامه‌ریزی‌های ادارات منظور شود.

اقامه نماز باید در پیوست‌های فرهنگی ادارات منظور شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام امراالله سبحانی‌نیا صبح امروز در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان مشهد که در تالار فرمانداری مشهد برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نماز به عنوان نخستین سئوالی است که از انسان پرسیده می‌شود و در این راستا این نکته از اهمیت بسیاری برخوردار است که در توجه به اقامه نماز نیز همانند سایر برنامه‌ها در ابتدای سال و در برنامه‌ریزی‌ها و پیوست‌های فرهنگی منظور شود.
دبیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی افزود: آنچه که اکنون در ارتباط با اقامه نماز از اهمیت برخوردار است این نیست که برای نمازخانه‌ها موکت‌های رنگی خریداری شود و یا رنگ آمیزی‌هایی صورت پذیرد بلکه باید برنامه‌ریزی برای برگزاری نماز جماعت در ادارات و اقامه نماز انجام شود.
وی در ادامه گفت: در فرهنگ دینی شهر از مسجد شکل می‌گیرد و بر این اساس توسعه شهر در ابعاد گوناگون فرهنگی، کاری و اجتماعی و معیشتی باید با محوریت مسجد انجام شود.
دبیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی در ادامه به تهاجم دشمن در عرصه‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: اکنون دشمن عرصه‌های فرهنگی را برای تهاجم در نظر گرفته است که اگر می‌خواهیم در مقابل این تهاجم ایستادگی کنیم باید به قرآن، عترت و نماز متوسل شویم.
سبحانی‌نیا در ادامه گفت: امروز اقامه نماز مستلزم برنامه‌ریزی است که در این راه باید در نمازخانه‌ها برای اقامه نماز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود تا بتوان حداقل در مقابل تهاجم‌های دشمن به مقابله برخاست.
دبیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی از آمادگی این ستاد برای اعزام کارشناس‌هایی در ارتباط با مسائل نماز به دستگاه‌هایی که درخواست این امر را داشته‌اند خبر داد.
سبحانی‌نیا گفت: رفع مشکلات پیرامون نماز در میان احاد افراد یک دستگاه و یا حتی یک جامعه، اکنون به عنوان یک نیاز مطرح است که در این راستا ستاد اقامه نماز استان این آمادگی را دارد که کار شناس هایی را به دستگاه‌هایی که درخواست داده باشند،اعزام کند.
دبیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی در ادامه به گسترش فن‌آوری‌های اطلاعات در عصر کنونی اشاره کرد و گفت: در گذشته میان یک کلاس
با کلاس دیگر و یا میان یک جمع با جمع دیگری رقابت بود اما اکنون رقابت‌ها جهانی شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به این نکته اشاره کرده‌اند که تهاجم فرهنگی در عصر امروز یک شبکه قوی است که در صورت برخورد نکردن با آن فعالیت‌ها و اقدامات در حوزه‌های گوناگون از جمله رسانه‌ای انجام می‌شود و خاصیت خود را در داخل از دست می‌دهند.
سبحانی‌نیا در ادامه افزود: آنچه که اکنون و در بیان احکام در زمان نماز جماعت باید روحانیون مورد توجه قرار دهند هنرمندی آنها در ارائه مطالب است به گونه‌ای که فرد جلب آن شود.
دبیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی، اخلاص، محبت و تعامل مبتنی بر قدرت و تکنولوژی را از جمله موارد مهم در مقابله با تهاجم فرهنگی عنوان کرد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول