اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار لشکر صفوی:

شهید میثمی طرف مشورت فرماندهان عالی جنگ بود

خبرگزاری فارس: مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: شهید میثمی در دوران جنگ، کلاس‌های تفسیر قرآن خود را برگزار می‌کرد و طرف مشورت فرماندهان عالی جنگ قرار داشت.

شهید میثمی طرف مشورت فرماندهان عالی جنگ بود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سردار سرلشکر یحیی رحیم‌صفوی در یادواره شهید میثمی‌ که پنجشنبه‌شب در مدرسه فیضیه قم برگزار شد اظهار کرد: ستاد برگزاری یادواره شهید میثمی در قم، اصفهان و تهران از اوایل سال جاری تشکیل شده و هدف از این برنامه‌ها نیز شناخت شخصیت این شهید والامقام و فداکاری روحانیون در دوران دفاع مقدس است.
وی افزود: نخستین واژه‌ای که درباره شهید میثمی می‌توان به‌کار برد متقی بودن اوست زیرا او عارفی بود که صاحب عرفان عملی بوده و در خودسازی به مرحله‌ای عظیم از رشد و کمال بالای انسانی رسیده بود و به معنای واقعی، حضور او به عنوان نماینده امام‌ خمینی(ره) در جبهه‌ها بر همه رزمندگان اسلام تاثیر بسزایی داشت.
مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا شهید میثمی را دارای کرامات بسیاری دانست و گفت: زندگی او بسیار عجیب بود به طوری که حدود 30 ماه در زندان‌های ستم‌شاهی زیر شکنجه‌های طاقت‌فرسا به‌سر برده و بعد از این، 30 ماه هم در استان‌های غربی مشغول فعالیت بود و 30 ماه نیز در جبهه‌های دفاع مقدس حضور داشت و پس از آن به شهادت رسید.
وی ابراز کرد: در دوران جنگ، شهید میثمی کلاس‌های تفسیر قرآن خود را برگزار می‌کرد و طرف مشورت فرماندهان عالی جنگ قرار داشت زیرا صاحب عقل،‌ فهم و حکمت بود و با این‌ همه معرفت، رشد و کمال در 12خرداد به دنیا آمده و در سن 31 سالگی نیز در 12 بهمن ‌ماه به شهادت رسید در حالی که در این سن راهی را پیموده بود که عارفان کهنسال طی می‌کنند.
صفوی با بیان اینکه شهید میثمی در همه لحظات سخت جنگ در خط مقدم جبهه‌ها حضور داشت افزود: اقدامات این شهید روحانی موجب آرامش‌بخشی به فرماندهان جنگ می‌شد ضمن اینکه شهید میثمی با وجود امکاناتی که می‌توانست در اختیار داشته باشد اما معمولا از آنها استفاده نمی‌کرد.
مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ضمن بیان خاطراتی از شهید میثمی در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در عملیات کربلای 5 این شهید والامقام خبر شهادت را به یکی از فرماندهان اسلام داد و خود نیز در همین عملیات به مقام شهادت نائل شد در حالی که قبل از عملیات گفته بود اجر خود را از خداوند طی این عملیات خواهم گرفت.
وی گفت: شهید میثمی اعتقاد داشت که انجام کارها برای خداوند موجب کسب قدرت و پیشرفت می‌شود و کسانی که به دنبال شهرت در میان مردم هستند نباید انتظار دیگری از خداوند داشته باشند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول