اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی کرمان خبر داد:

اختصاص170میلیون تومان اعتبار به منطقه باستانی جیرفت

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اعتبارات منطقه باستانی جیرفت گفت: اعتبارات فعالیت‌های پژوهشی 80 میلیون تومان و حفاظتی 90 میلیون تومان است که امیدواریم برای سال آینده این اعتبارات افزایش یابد.

اختصاص170میلیون تومان اعتبار به منطقه باستانی جیرفت
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، هادی ایرانمنش عصر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه میراث فرهنگی شهرستان جیرفت اظهار داشت: اهمیت این شهر از نظر تاریخی، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی بر کسی پوشیده نیست.
وی افزود: کارهای فراوانی در این شهرستان انجام گرفته است، اما به دلیل وسعت و گستردگی شهرستان این اقدامات بسیار کم به نظر می‌‌آید که می‌طلبد، اطلاع‌رسانی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
ایرانمنش تصریح کرد: در بحث پژوهش‌های باستان‌شناسی با یک منطقه گسترده با ارزش باستانی به طول 400 کیلومترمربع مواجه هستیم که برای ماندگاری نیازمند حفاظت بیشتر است.
وی ابراز داشت: با ادامه حفاری‌ها و کاوش‌های پی‌درپی تنها به تخریب و ضربه به اشیائی که از دل خاک بیرون آمده است، کمک می‌کنیم و با این کار خیانت بزرگی را مرتکب می‌شویم.
ایرانمنش بیان داشت: آنچه که در حال حاضر برای این اداره کل در اولویت قرار دارد و از ضرورت‌های این منطقه باستانی به شمار می‌رود، حفاظت از کاوش‌های صورت گرفته است.
وی اعتبارات فعالیت‌های پژوهشی این منطقه را 80 میلیون تومان و حفاظتی را 90 میلیون تومان ذکر و عنوان کرد: امیدواریم برای سال آینده این اعتبارات افزایش یابد تا بتوانیم، پاسخگوی انتظارات این منطقه باشیم.
ایرانمنش گفت: از سال آینده در بخش ساردوئیه به عنوان منطقه نمونه گردشگری نیز کار سرمایه‌گذاری آغاز می‌شود.
وی با اشاره به وجود معادن سنگ‌های قیمتی در جیرفت اذعان داشت: در حال حاضر این سنگ‌ها به صورت خام به خارج از کشور صادر می‌شود.
ایرانمنش خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، درصدد راه‌اندازی یک کارگاه آموزشی تراش سنگ‌های قیمتی برای فرآوری آن‌ها هستیم که خود نقش مؤثری در اشتغالزایی این منطقه می‌تواند، داشته باشد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار داشت: همچنین راه‌اندازی کارگاه‌های آموزش حصیر، قالی و گلیم‌بافی، پته‌دوزی، سفال، مشبک و معرق با اشتغال 6 هزار نفر از تعهدات این اداره کل است که تاکنون 2 هزار نفر آن عملیاتی شده است.
وی افزود: این اداره کل در بحث مشاغل خانگی در میان دستگاه‌های اجرایی استان کرمان با ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی رکورددار است.
ایرانمنش از راه‌اندازی مراکز آموزش، توسعه و ترویج صنایع دستی در شهرستان‌ها خبر داد و تصریح کرد: این مرکز نیز در شهرستان جیرفت دایر می‌شود.
وی ابراز داشت: در بخش مشاغل خانگی شهرستان جیرفت تاکنون در حوزه میراث فرهنگی 83 پرونده به بانک معرفی شده و 100 پرونده دیگر آماده ارسال هستند که از این نظر نیز در استان رتبه نخست را داریم.
ایرانمنش بیان داشت: در سال جاری نیز برای عملیات باستان‌شناسی و حفاظت از آثار تاریخی، 90 میلیون تومان برای محوطه باستانی کنارصندل، شهر قدیم دقیانوس، ساردوئیه و اسفندقه اختصاص یافته که فعالیت‌ها با اولویت‌بندی درحال انجام است.
وی عنوان کرد: احداث یک مجتمع گردشگری در کنار شهر قدیم دقیانوس از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است که برای تحقق آن نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم.
ایرانمنش با بیان اینکه وظیفه ما هدایت، نظارت و حمایت از سرمایه‌گذاران است، گفت: تلاش می‌کنیم، سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری به شهرستان جیرفت هدایت کنیم.
انتهای پیام/ر10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول