اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث ‌فرهنگی ایلام خبر داد:

ثبت 3 محوطه تاریخی ایلام در فهرست میراث ‌فرهنگی

خبرگزاری فارس: معاون میراث ‌فرهنگی اداره میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام از ثبت سه محوطه تاریخی این استان در فهرست ملی میراث ‌فرهنگی خبر داد.

ثبت 3 محوطه تاریخی ایلام در فهرست میراث ‌فرهنگی
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: سه محوطه تاریخی استان ایلام در چهارمین همایش ثبت که اسفند ماه سال جاری در جزیره قشم برگزار می‌شود، به ثبت ملی می‌رسد.
وی ادامه داد: محوطه چیاکوری یکی از مناطق باستانی ایلام است که در شهرستان شیروان چرداول بخش مرکزی دهستان شباب و در هزار و 700 متری جنوب شرق روستای تنگ قیر قرار گرفته است، قدمت این اثر تاریخی به دوران اسلامی می‌رسد.
این مسئول اضافه کرد: محوطه اویل نیز که در بخش مرکزی، دهستان بیجنوند و هزار و 200 متری شمال شرق روستای طاق گاورین در شهرستان شیروان چرداول قرار گرفته است، در چهارمین همایش ثبت به فهرست میراث فرهنگی ملی افزوده می‌شود.
شنبه‌زاده تصریح کرد: محوطه سولاوه نیز یکی دیگر از محوطه‌های قدیمی این استان است که در شهرستان شیروان چرداول، بخش مرکزی، دهستان بیجنوند و در 700 متری شمال روستای شله‌کش قرار گرفته است و قدمت این اثر به دوران ساسانی اسلامی می‌رسد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول