اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

تحولات منطقه نتیجه جوهره حرکت انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت:‌ تحولات منطقه‌ای که در حال شکل‌گیری و تکامل واقعی است نتیجه جوهره حرکت انقلاب اسلامی است نه نتیجه حرکت‌ها و رفتار ما.

تحولات منطقه نتیجه جوهره حرکت انقلاب اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای حزب موتلفه در اردبیل در تعریف سه سطح اهمیت انتخابات مجلس نهم، اظهار داشت: در سطح بین‌المللی شاهد تحولات اساسی در روابط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دولت‌ها و ملت‌ها هستیم به طوری که نظام حاکم بر غرب به سمت اثبات غیر‌واقعی بودن وجهه خود به پیش می‌رود و باید منتظر اسقاط و سقوط نظام لیبرال دموکراسی همچون کمونیسم باشیم که امام راحل و رهبر معظم انقلاب خبر از ویرانی آنها داده‌اند.
وی بیان داشت: اگر زمانی تازیانه بر گردن ما می‌زدند که ما بلد نیستیم رفتار دموکراتیک بر پایه اندیشه لیبرالیسم داشته باشیم این رفتار تازیانه‌گون امروز بر عکس شده است و تازیانه دست ملتی است که در فضای موجود با وجود اینکه مظلوم واقع شده است به معنای واقعی مدافع حق و حقیقت و افشاگر ماهیت دموکراسی تمام سلطه‌جویانه دیکتاتورهای غرب است.
حقیقت‌پور یادآور شد؛ نظام غرب و شرق برگرفته از اندیشه کمونیسم و کاپیتالیسم به سمت و سو و حرکت‌های مواجی حرکت می‌کند که دیگر نمی‌تواند مدل حاکمیتی و سرزمینی برای دیگران باشد که در این خلا، فکر و اندیشه اسلامی بهترین فرصت بروز و ظهور پیدا کرده و می‌تواند آمال و آرزوهای انسان‌های آزاده را برآورده کند.
استاندار سابق اردبیل با بیان اینکه امروز بحران در سطح بین‌المللی نه تنها فروکش نکرده است بلکه با فرافکنی نظام غرب شعله‌های آن سرکش‌تر شده است، گفت:‌ نظام دیکتاتور غرب لبه برخورد خود را با ما تیز کرده است اما به دلیل داشتن خوف و ترس چنان رفتار می‌کنند که گویی مظلوم عالم هستند در حالی که همه ملت‌ها از اندیشه دروغین لیبرالیسم آگاهی و بصیرت دارند.
حقیقت‌پور در ادامه اضافه کرد: در سطح منطقه شاهد تحولات ارزشمند هستیم که این تحولات در چینش ملت‌های آزادیخواه دنیا بسیار اهمیت داشته به طوری که تحولات رخ داده در مصر از آرزوهای دیرین ما بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت رفتار منسجم حکومتی را در داخل با اهمیت توصیف کرد و گفت: جریانی که در کشورمان به زمامداری و تحول نظام بیداری بخش دنیا کمک می‌کند مدل سیاسی حکومتی برگرفته از اندیشه اسلام است که امروز تبدیل به ویترینی شده که رفتارهای ارزشی و دینی را می‌توان در آن به عنوان الگو مدنظر قرار داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این استاد دانشگاه حذر کردن از رفتارهای خدشه‌گرایانه به حوزه وحدت و انسجام ملی را بیان کرد و افزود: ما راه طولانی و پرفراز و نشیبی پیش رو داریم که اگر اقبال عمومی را با خود همسو کنیم موفقیت به دست خواهیم آورد.

مدل وهابی - طالبانی امتحان خود را پس داده است
حقیقت‌پور در ادامه سخنان خود اذعان داشت: در سطح منطقه شاهد جابه جایی مدل رفتار امریکا هستیم به طوری که آنها با دست کشیدن از الگوی وهابی – طالبانی با عناوین شیک به صحنه آمدند تا ملت‌ها و آحاد جامعه را فریب دهند در حالی که شیطنت و فریب‌کاری این دولت‌ها برای همگان روشن و مبرهن است.
وی فشارها به کشور سوریه و عراق را به خاطر شیعی و علوی بودن آنها نقطه روشنی از این حرکت‌های تحریک‌آمیز توصیف کرد و گفت: نوع نگاه نظام غرب به سوریه، ‌عراق و بحرین از جنس محکوم کردن شیعه و حکومت علوی است چرا که آنها بزرگترین سد را ترویج چنین تفکر سازنده می‌دانند.
استاندار سابق اردبیل حساسیت موقعیت و منطقه سوریه و نقطه استراتژیک این منطقه را یادآور شد و اضافه کرد: کوچکترین غفلت سبب عقب‌نشینی ما می‌شود و ما اصلی‌ترین پایگاه خود را از دست خواهیم داد و حلقه اطراف رژیم صهیونیستی محکم‌تر می‌شود.
حقیقت‌پور در پایان سخنان خود عمق استراتژیک رژیم صهیونیستی را بسیار شکننده توصیف کرد و گفت:‌ این رژیم غاصب به دلیل نداشتن عمق استراتژیک بسیار شکننده و در معرض تکه تکه شدن است.
انتهای پیام/صا10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول