اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

اشتهای مصرف کالاهای خارجی، قاچاق را افزون می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: اشتهای مصرف کالاهای خارجی و انگیزه ایجاد شده در این زمینه قاچاق را افزون کرده و بر آن دامن می‌زند.

اشتهای مصرف کالاهای خارجی، قاچاق را افزون می‌کند
‌به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدجعفر عظمایی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در اردبیل اظهار داشت: تا زمانی که تقاضا در داخل کشور برای مصرف کالاهای خارجی وجود داشته باشد بستر قاچاق فراهم است و نمی‌توان به صورت اساسی آن را ریشه‌کن کرد.
وی گفت: اگر تولید‌کنندگان ما به نیاز دایم در حال متغیر مشتری توجه کنند این معضل و مشکل نه تنها تشدید نمی‌شود بلکه از ورود کالاهای قاچاق خارجی جلوگیری شده و مردم با کیفیت اطمینان‌بخش کالای داخلی را مصرف کرده و تقاضا نیز افزایش پیدا می‌کند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در علم اقتصاد به طور مشخص ورود و خروج کالا به صورت مخفیانه و غیر قانونی بودن پرداخت عوارض و حق و حقوق دولتی قاچاق معرفی می‌شود و به یقین قاچاق معلول سیاست‌های اقتصادی‌ است که با شناخت عوامل و ریشه‌های آن می‌تواند در حالت مناسب این امر را مهار کند.
عظمایی تصریح کرد: پدیده قاچاق ضربات جبران‌ناپذیری بر پیکره نظام اقتصادی وارد می‌کند و در‌آمد دولت را کاهش می‌دهد.
وی اظهار داشت: این امر فضای رقابتی غیرعادلانه را فراهم کرده و به کاهش مصرف کالاهای تولید داخلی لطمه زده و اسباب تشدید بیکاری را مهیا می‌کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اعلام اینکه هر یک‌میلیارد دلار کالای قاچاق سبب از بین رفتن 100 هزار فرصت شغلی در داخل کشور می‌شود، ادامه داد: اگر مولفه‌هایی همچون کیفیت، استحکام و زیبایی کالا رعایت شود در بخش تقاضای کالای داخلی یک روند رو به رشد را نظاره‌گر خواهیم بود.
عظمایی ناهمسانی قیمت در دو طرف داخلی و خارجی را از دیگر اسباب افزایش قاچاق کالا اعلام کرد و بیان داشت: بعد از هدفمند کردن یارانه‌ها این قضیه مرتفع شده و زمینه آن از بین رفته است.
وی گفت: اگر یکسانی قیمت مد نظر باشد انگیزه برای ورود و خروج کالاهای قاچاق با توجه به اینکه دیگر یارانه‌ای برای برخی کالاها پرداخت نمی‌شود وجود نخواهد داشت و از قاچاق سوخت و بسیاری از کالاها جلوگیری می‌شود.
انتهای پیام/صا20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول