اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات استان اردبیل خبر داد

تشکیل 324 فقره پرونده قاچاق در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرکات استان اردبیل از تشکیل 324 پرونده قاچاق کالا از طریق گمرکات استان اردبیل در 9 ماه امسال خبر داد.

تشکیل 324 فقره پرونده قاچاق در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی اصغر عباس‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اردبیل اظهار داشت: این تعداد پرونده به ارزش 32 میلیون تومان تشکیل شده و با ارجاع آن به دستگاه‌های قضایی انتظار می‌رود رسیدگی و صدور حکم برای آنها انجام شود.
وی بیان داشت: طبق مقررات صادرات و واردات، هر شخص به عنوان مسافر می‌تواند سالانه یک بار به میزان 80 دلار کالا با معافیت گمرکی وارد کشور کند.
این مسئول ادامه داد: مازاد بر این میزان، واردات کالا غیرمجاز است و افراد متقاضی باید حق و حقوق دولت را در قالب تعرفه‌های گمرکی پرداخت کرده و اقدام به ترخیص کالا کند.
عباس‌زاده بیان داشت: در برخی از گمرکات کشور این کار براساس وزن و کیلو محاسبه شده و بدون توجه به ارزش‌گذاری آن امر واردات کالا انجام می‌شود.
مدیرکل گمرکات استان اردبیل در ادامه سخنان خود به دستور‌العمل بانک در پرداخت ارز به مسافران اشاره کرد و افزود: بر اساس آخرین دستور‌العمل بانک مرکزی هر مسافر حق دارد سالانه 5 هزار دلار ارز از کشور خارج کند.
وی ادامه داد: بر اساس اعلامیه ارزی، وارد کنندگان ارز می‌توانند به هر میزان که دلخواه آنها باشد ارز به ویژه دلار وارد کنند که این کار به نفع اقتصاد کشورمان است.
این مسئول به کهنگی قانون امور گمرکی مصوب سال 50 اشاره کرد و گفت: در اصلاح قانون امور گمرکی که از سوی مجلس و شورای نگهبان تدوین و تایید شده است و رئیس جمهور آن را ابلاغ کرده قرار است برخی تغییرات ماهوی در مقررات و قوانین جاری انجام شود.
مدیرکل گمرکات استان اردبیل یکی از این تغییرات را مربوط به مصداق مشخص و نامشخص قاچاق کالا اعلام کرد و افزود:‌ بر اساس قانون جدید موظف هستیم کالایی که به صورت قاچاق وارد شده حتی بعد از سال‌ها ترخیص از گمرک با حضور در انبارها و بازرسی شناسایی و مصادره کنیم که این کار دست ما را در مبارزه با کالاهای قاچاق باز گذاشته است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس‌زاده در پایان سخنان خود ابراز داشت: در نظام تحولی جدید در بخش امور گمرکی در کنار رفع بسیاری از ایرادات به تعرفه‌های گمرکی، سهولت ورود و خروج کالا نیز بر اساس مقررات تدوین و طراحی شده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول